شناسهٔ خبر: 37007036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیستان و بلوچستان| دروازه توسعه محور شرق ایران «سینما» ندارد

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی چابهار از مسئولان خواست نگاه ویژه ای به شهری که به سرعت در حال توسعه اقتصادی و تجاری است داشته باشند تا فرهنگ مردم آن قربانی سودجویی برخی ادارات، کارخانجات، واحدهای تجاری و صنفی نشود.

صاحب‌خبر -

محمدامین محمدی در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار درباره عدم وجود سینما و مراکز فرهنگی استاندارد در چابهار اظهار داشت: همه جا در رسانه ها عنوان می‌شود بندر ترانزیتی چابهار، دروازه توسعه محور شرق ایران! و امروزه ویژگی‌های خاصی برای چابهار در رسانه ها اعلام می شود که چه خوب است این موضوع در حوزه فرهنگ و هنر نیز دیده بشود.

وی ادامه داد: نگاه ارزشمندی که مقام معظم رهبری در سواحل مکران دارد، همانطور که بارها عنوان شده است صرفا در حوزه تجاری و اقتصادی نیست بلکه پیوست های اجتماعی نیز در این زمینه باید در نظر گرفته شود؛ برای مثال فعالیت های پتروشیمی یا اداره بندر چابهار، با توجه به اینکه این شهرستان از نظر تحریم‌ها وضعیت ویژه‌ای دارد، باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز دیده بشود.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی چابهار در ادامه اظهار کرد: چابهار تنها شهر جنوب سیستان و بلوچستان بوده که در آن سینما مدت‌ها پیش بوده اما خیلی وقت است سینمایش دیگر فعالیت نمی‌کند که بالاخره با سعی و تلاش فراوان یک سالن کوچک در حد سالن نمایش مربوط به سازمانها و ادارات، برای مردم چابهار فراهم کردیم.

وی در ادامه گفت: خوب است که در این امر شهرداری نیز تبلیغات فیلم ها را در دستور کار قرار دهد نه این که فقط تبلیغات تجاری و سود آور در سطح شهر انجام شود و این را هم در نظر داشته باشید که ما احتیاج شدیدی به زیرساختهای فرهنگی در چابهار داریم.

محمدی در ادامه افزود: متاسفانه زیرساخت‌های فرهنگی ما فقط 2200 متر مربع است که تقریباً می شود به ازای هر نفر 50 سانتی متر مربع و این یک فاجعه است، ما نه پلاتوی تئاتر داریم و نه نگارخانه ای که بتوانیم در آنها کارهای فرهنگی و هنری انجام بدهیم.

وی در انتها خاطرنشان کرد: ساخت نگارخانه و پلاتو و سینما برای شهرستان چابهار با توجه به تلاش هایی که انجام داده ایم، نهایتاً مصوب شده است که در حال تامین اعتبار برای این امر هستیم.

انتهای پیام/395/ ت

نظر شما