شناسهٔ خبر: 37002634 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وقتی فدراسیون فوتبال به‌جای شفاف‌سازی قرارداد ویلموتس، از رسانه‌ها طلبکار می‌شود

تهران- ایرناپلاس- پس از حواشی گسترده ایجادشده و خروج ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان، فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای طلبکارانه به‌جای شفاف‌سازی قرارداد ویلموتس و هدررفت بیت‌المال، از رسانه‌ها خواسته است تا از فدراسیون فوتبال عذرخواهی کنند!

صاحب‌خبر -

هفته‌ای که گذشت، هفته پر از حوادث عجیب در ورزش کشور، به‌خصوص فوتبال بود! حتی اگر از ماجرای استراماچونی در آستانه بازی‌های حساس استقلال، قبول استعفای فتحی، اقدام به خودکشی مهرداد نجفی، کمک داور جوان زنجانی و بحث علی فتح‌الله‌زاده و بیرانوند بگذریم، نمی‌توان از اطلاعیه مهم فدراسیون فوتبال درباره قرارداد مارک ویلموتس و فسخ آن، به‌راحتی عبور کرد.

با توضیحاتی که روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره این قرارداد ارائه کرده، به نظر می‌رسد فدراسیون عریض و طویل فوتبال ما که در ابعاد اجرایی و مدیریتی ضعف‌های عمده دارد، با الفبای صدور اطلاعیه هم بیگانه است. چرا که در بند آخر در بحث عملکرد تیم ملی و انتخاب سرمربی و هدر دادن بیت‌المال، از رسانه‌ها خواسته است تا از فدراسیون فوتبال عذرخواهی کنند!

در بند اول اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است که کل دستمزد کادر مربیان خارجی تیم ملی چه در زمان کی‌روش و چه زمان ویلموتس از محل عواید فیفا که جهت توسعه فوتبال پرداخت می‌شود، پرداخت شده و ارتباطی با منابع داخلی نداشته و ندارد. اما باید پرسید آیا مطالبات فدراسیون از فیفا، شخصی به حساب می‌آید و به کشور و بیت‌المال تعلق ندارد؟!

در بند دوم این اطلاعیه آمده که برای اولین بار در قراردادهای مشابه با ویلموتس غرامت فسخ قرارداد صرفاً سه ماه حقوق ماهیانه توسط طرفین تعیین شد که این موضوع در حال مذاکره است.

در بند هفت این اطلاعیه آمده با توجه به مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، شایسته است افرادی که در روزهای اخیر در هر جایگاهی اطلاعات نادرست در این باره به افکار عمومی ارائه دادند و در رسانه ملی مبلغ قرارداد را سه میلیون دلار و خسارت آن را سه میلیون دلار عنوان کردند، از رفتار غیرحرفه‌ای خود به‌صورت رسمی از مردم پوزش بطلبند. مشخص نیست چرا فدراسیون اصل قرارداد ویلموتس و ‌میزان پرداخت خسارت را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد تا مردم در جریان کم و کیف پول هدر رفته قرار بگیرند؟

نظر شما