شناسهٔ خبر: 36984309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحصیل ۸۵ هزار دانش آموز مازندرانی در مدارس غیردولتی

خبرگزاری صداوسیما

۸۵ هزار دانش آموز مازندرانی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:این استان از نظر پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، رتبه دوم کشور را دارد.
عسکری نیکزاد افزود: در استان مازندران ۷۹۵ مدرسه غیردولتی در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، آموزش ۸۵ هزار دانش آموز را برعهده دارند و به این شکل بیش از ۳۰۴ میلیارد تومان صرفه جویی برای دولت در حوزه آموزش فراهم کردند.
وی تصریح کرد: حدود ۸۸درصد از مدارس غیردولتی استان، کاربری اولیه مسکونی داشتند و بعد از اینکه تصمیم گرفته شد به عنوان مدرسه مورد بهره برداری قرار گیرند، با انجام یک سری تدابیر، اقدام به استانداردسازی کردند تا موفق شدند مجوز اداره کل نوسازی را بگیرند، اما برای تقویت شاخص‌های استاندارد سازی، نیاز به مساعدت ویژه دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: مشکلات مدارس غیردولتی باید بررسی و برطرف شود که با بر دوش کشیدن وظیفه آموزشِ یک پنجم دانش آموزان، کمک ارزشمندی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند ضمن اینکه در بخش فضا‌های فیزیکی هم، بار سنگینی را از دوش دولت برداشتند و استان مازندران نیز از نظر آمار دانش آموزان در مدارس غیردولتی، بعد از تهران، رتبه دوم کشوری را دارد.
نیکزاد پیشنهاد کرد: تخصیص اعتبارات در قالب کمک‌های فنی اعتباری برای مقاوم سازی این مدارس اختصاص یابد ضمن اینکه برای این کار از بانک‌ها نیز برای دریافت تسهیلات ویژه مقاوم سازی کمک گرفته شود.
بیش از ۵۳۸ هزار دانش‌آموز امسال در ۲۴ هزار کلاس درس در استان مازندران مشغول تحصیل هستند.

نظر شما