شناسهٔ خبر: 36983889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شهین باهر سورپرایز می‌کند؟

پس از فوت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ترکیب جدید شورا می‌شود و این احتمال وجود دارد که شهردار تبریز با اضافه شدن به جمع شورایی‌ها، همه‌ را سورپرایز کند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

پس از فوت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ترکیب جدید شورا می‌شود و این احتمال وجود دارد که شهردار تبریز با اضافه شدن به جمع شورایی‌ها، همه‌ را سورپرایز کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مرحوم محمد اشرف‌ نیا یکی از اعضای ائتلاف مستقلین و اصولگرایان شورای شهر بود، همان ائتلافی که ایرج شهین باهر را شهردار و شهرام دبیری را رئیس شورای شهر تبریز کرده است، جالب است بدانید شهین باهر شهردار کنونی تبریز نخستین عضو البدل شورای پنجم تبریز هم هست! یعنی هیچ بعید نیست معادلات سیاسی باعث استعفای شهردار تبریز شود.

محمد حسن اسوتچی دومین عضو علی البدل شوراست که در صورت تداوم تکیه شهین باهر به صندلی «شهردار تبریز»، به عنوان جانشین مرحوم اشرف نیا به شورای پنجم راه می‌یابد. اسوتچی پیش از این در ادوار گذشته شورا سابقه نمایندگی مردم تبریز را در کارنامه دارد و همه او را فردی با اخلاق و اصول متفاوت می‌شناسند. اسوتچی اصول مختص خودش را دارد و تن به معاملات سیاسی هم نمی‌دهد؛ همچنین با توجه به تجربه شورای چهارم، به نظر می‌رسد اسوتچی با دبیری رئیس فعلی شورا هم زاویه داشته باشد.

همین موضوعات باعث شده که احتمال استعفای شهین باهر از شهرداری و حضور در جمع شورایی‌ها برای حفظ قدرت در ائتلاف مستقلین و اصولگرایان وجود دارد. البته که هنوز چیزی قطعی نشده و مطرح شدن چنین موضوعات تنها در حد احتمالات بوده و قطعاً طی روزهای آتی تکلیف شورای پنجم مشخص خواهد شد.

 

اولویت عضویت در شورا با آقای شهین باهر است

نائب رئیس شورای شهر تبریز گفت: اولویت جایگزین عضو فوت شده شورای شهر تبریز با آقای شهین باهر بوده و طبیعتا فرمانداری تبریز با وی وارد مکاتبه می‌شود.

سونیا اندیش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جایگزینی اظهار کرد: با فقدان مرحوم اشرف نیا ، ه عنوان سیزدهمین عضو شورا اکنون نام "ایرج شهین باهر" شهردار فعلی تبریز به عنوان نفر چهاردهم عضو علی البدل شورای شهر تبریز در اولویت است.

وی ادامه داد: روال قانونی این موضوع این است که فقدان اشرف نیا از سوی رئیس شورا به فرمانداری اعلام شود که طبیعتا با آقای شهین باهر به عنوان چهاردهمین عضو  علی البدل شورای پنجم وارد مکاتبه می‌شوند و در صورت دریافت جواب مثبت آقای شهین باهر جایگرین "اشرف نیا "رئیس کمسیون عمران شورای شهر تبریز می شود؛ در غیر این صورت نفر پانزدهم آقای محمد اسوتچی  معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به نظر شخصی آقای شهین باهر دارد که جایگاه عضو شورای شهر را انتخاب کرده یا در سمت فعلی خود باقی بماند و تاکنون هیچ صحبتی در این خصوص با هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده انجام نشده است.

گفتنی است؛ محمد اشرف نیا، یکی از اعضا شورای اسلامی شهر تبریز و رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا، 21 آذرماه سال جاری، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

نظر شما