شناسهٔ خبر: 36970327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اجازه ندادند قهرمان شویم؛

روایت سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از پارالمپیکی شدن شاگردانش

زینب حاجی حسینی

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و عملکرد شاگردانش در آن گفت: اگرچه سهمیه پارالمپیک گرفتیم اما خیلی راضی نیستم چراکه باید قهرمان می‌شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که پس از یک دوره غیبت در بازی های پارالمپیک (به دلیل محرومیت) در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه موفق به کسب مجوز لازم برای شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم شد.

این سهمیه به واسطه صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات به دست آمد ضمن اینکه ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در رقابت برای کسب جایگاه های برتر آسیا هم صاحب عنوان سوم شدند.

البته این نتایج رضایتمندی کامل سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران را موجب نشده چراکه وی تاکید دارد شاگردانش مستحق قهرمانی بودند اما اجازه ندادند این عنوان به ایران برسد.

رقابت ۱۴ تیم در دو سطح A و B
مازیار میرعظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۴ تیم و برای نخستین بار در دو سطح A و B برگزار شد، گفت: تیم های مطرح آسیا همه در سطح A با یکدیگر رقابت کردند و همین موضوع کیفیت فنی مسابقات را به صورت فوق العاده زیاد کرده بود.

تاکید بر آمادگی تمام تیم ها
وی ادامه داد: ژاپن که خود میزبان پارالمپیک توکیو است با آمادگی بالا در رقابت ها حاضر شده بود. این تیم از خیلی وقت پیش برگزارکننده تورنمنت های بین المللی بود که تأثیر آن حضور آماده بازیکنانش در تایلند بود. استرالیا که قهرمان المپیک و آسیا و اقیانوسیه است، با بهترین آمادگی ممکن به تایلند آمده بود. تیمی مانند کره جنوبی هم با پشت سر گذاشتن ۵ تورنمنت بین المللی آماده مسابقات شده بود. همه اینها گواه این ادعاست که رقابت ها سطح فنی بسیار بالایی داشت.

غیبت سه ماهه لژیونرها و تاثیر منفی آن
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با تأکید بر اینکه ایران مدعی قهرمانی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه بود، خاطرنشان کرد: البته ناهماهنگی مطلق میان بازیکنان بسیار زیاد ما را اذیت کرد. بعد از ۱۱ شهریورماه که از تورنمنت ژاپن بازگشتیم، ۵ بازیکن لژیونر ما به تیم های باشگاهی خود ملحق شدند و تا زمان شروع دیدارهایمان در تایلند هیچ تمرین مشترکی با ما نداشتند. آنها حتی به صورت جداگانه و با دو روز پس از حضور تیم ملی در تایلند به ما ملحق شدند.

از ناهماهنگی بازیکنان لطمه خوردیم
میرعظیمی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته هیچ جلسه تمرینی با حضور تمام بازیکنان و کیفیت مطلوب نداشتیم، یادآور شد: از طرفی چهار بازیکن جدید هم در ترکیب تیم گذاشته بودیم که به کارگیری مطلوب آنها نیازمند هماهنگی بیشتر بود. خلاصه اینکه این موضوع خیلی زیاد به ما لطمه زد.

مروری بر دیدارهای برگزار شده در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در ادامه با مرور دیدارهای این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه گفت: بازی اول را با اختلاف کم مقابل چین پیروز شدیم اما نتیجه دیدار دوم و سوم را به کره جنوبی و استرالیا واگذار کردیم که دلیل آن هم ناهماهنگی و تأثیرات منفی آن بود. این گونه شد که جلسه ای فوری گذاشتیم و تغییراتی به لحاظ ترکیبی و فنی در تیم ایجاد کردیم. نتیجه هم بُردی شد که مقابل تایلند، کره جنوبی و چین به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مرحله نیمه نهایی مسابقات مجددا با استرالیا روبرو شد، به حواشی پیش آمده پیرامون این دیدار اشاره کرد و گفت: ما در تورنمنت ژاپن دو بار مقابل استرالیا پیروز شدیم اما در این رقابت ها نتیجه هر دو دیدار را واگذار کردیم. البته دیدار دوم که کاملا هم تعیین کننده بود متأثر از حواشی زیادی شد که بی تأثیر در نتیجه نهایی هم نبود.

اجازه ندادند قهرمان شویم
این مربی با بیان اینکه نیمه اول دیدار ایران و استرالیا در مرحله نیمه نهایی با رقابت پایاپای دو تیم و البته شکست ۴۰ به ۳۰ ایران همراه بود، گفت: در آغاز نیمه دوم اجازه نفس کشیدن به حریف ندادیم طوری که در چهار دقیقه ۱۰ امتیاز گرفتیم و گلی دریافت نکردیم اما بعد از آن به معنای واقعی تیم را قلع و قمع کردند. تصمیمات وحشتناک و خلاف قانونی علیه بازیکنانمان گرفتند که منجر به اخراج یکی از آنها و پنج خطا شدن چهار نفر دیگر شد و در نهایت هم باختیم. اجازه ندادند ما فینالیست شویم و به حق‌مان که قهرمانی بود، دست یابیم.

میخواستند استرالیا فینالی راحت داشته باشد
میرعظیمی تأکید کرد: بعد از این رقابت، رئیس کمیته داوران به صورت رسمی بابت اتفاقات رخ داده از ما عذرخواهی کرد، در حالی که به نظر برنامه این بود که ما بازنده این بازی باشیم، همان طور که ظاهرا می خواستند در دیدار نیمه نهایی کره جنوبی برنده باشد تا استرالیا فینالی راحت برابر این تیم برگزار کند.

از نتیجه رضایت زیادی ندارم
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر که تیمش با پیروزی برابر ژاپن در مرحله رده بندی صاحب مدال برنز شد، با یادآوری اینکه به واسطه حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات یکی از سهمیه های پارالمپیک توکیو از آنِ ایران شد، گفت: البته در مجموع از نتایج راضی نیستیم. درست است که سهمیه پارالمپیک را به دست آوردیم اما هدف ما قهرمانی بود که اجازه ندادند به آن برسیم.

قراردادم با تیم ملی تمام شده اما بخواهند، می مانم
مازیار میرعظیمی در پایان در مورد وضعیت همکاری اش با تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: قرارداد من تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود. بنابراین فعلا قراردادی ندارم. باید مسئولان انجمن بسکتبال با ویلچر با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولان در مورد کادر فنی و وضعیت آن تصمیم گیری کنند. مسئولان بخواهند در خدمت تیم خواهم بود.

نظر شما