شناسهٔ خبر: 36969575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارسال ۱۷ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز گفت: جدای از ۴۸ اثر داخلی، ۱۷ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، علیرضا اسماعیلی جمعه‌شب در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز اظهار داشت: رسیدن جشنواره سقز به این مرحله حاصل زحمات هنرمندان تئاتر این شهرستان بوده که بیست سال پیش ایده‌ای در نهان هنرمندان بود و اکنون به درخت تنومندی شده که در ایران و خارج از کشور شناخته شده است.

وی گفت: در این مسیر با سختی‌هایی مواجه شده‌ایم گاها هم کارشکنی شده است اما از کسانی که صمیمانه و فقط بخاطر غنای فرهنگی دست ما را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۸ اثر و ۱۷ گروه خارجی به دبیرخانه جشنواره شانزدهم تئاتر کردی ارسال شد که تعدادی از شهرها و کشورهایی مانند آلمان، کرکوک و چمچمال بود که برای اولین بار آثاری به این جشنواره ارسال کرده بودند.

اسماعیلی همچنین تصریح کرد: گروه مشترک سوئد و سلیمانیه هم برای اولین بار یک کار مشترک ارائه کردند هر چند گروه‌هایی هم از سوریه و آلمان درخواست شرکت کرده بودند اما بخاطر مشکلاتی حضور آنها میسر نشد.

وی ادامه داد: ۹ کار در بخش داخلی و دو کار از عراق و ترکیه به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کردند که در دو سالن اجرا شد و مانند همیشه با استقبال خوبی مواجه شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز یادآور شد: برای نخستین بار در تئاترهای مناطق غرب کشور، بلیط‌فروشی ایجاد شد که استقبال خوبی از آن شد.

به گفته وی، سقز با برگزاری چندین جشنواره داخلی و خیابانی شهروند ظرفیت دارد که جشنواره تئاتر کردی را با غنای بیشتر و گستره بیشتری برگزار کند.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد بخاطر پشتیبانی و تلاش برای گسترش این جشنواره جای تقدیر دارد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز با حضور ۱۱ گروه داخلی و خارجی به مدت ۴ روز در سقز برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/

نظر شما