شناسهٔ خبر: 36967799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پرونده بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز بسته می‌شود

پیروزی تراکتور پس از 5 هفته ناکامی و توقف دوباره شهر خودرو استقلال صدر جدول را از سپاهان پس می‌گیرد؟

صعود سپاهان به صدر جدول‌، پیروزی تراکتور پس از پنج هفته ناکامی و توقف دوباره شهر خودرو از جمله اتفاقاتی بود که در آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال رقم خورد.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز(جمعه) با انجام سه دیدار آغاز شد.در نخستین دیدار دیروز، نساجی قائم‌شهر از ساعت ۱۵ میزبان شهرخودرو بود که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. دو تیم در حالی پای به زمین مسابقه گذاشتند که شهرخودرو برای قهرمانی در نیم فصل نخست و ادامه حضور در کورس قهرمانی نیازمند کسب سه امتیاز بود و در سوی دیگر نساجی به عنوان تیم میزبان و برای جدایی از انتهای جدول به سه امتیاز بازی نیاز داشت.با این حال نساجی در طول بازی بهتر از مهمان خود بود و بارها تا دهانه دروازه سید مهدی رحمتی پیش روی کرد اما خط دفاعی شهرخودرو و واکنش‌های مطمئن رحمتی مانع از باز شدن دروازه شد. شاگردان گل محمدی که در زمین چمن مصنوعی تسلط کمتری بر توپ و میدان داشتند، در چند مورد صاحب موقعیت گلزنی شدند که از این موقعیت‌ها بهره نبردند. شهرخودرو با این تساوی، ۲۵ امتیازی شد و به سپاهان و پرسپولیس رسید اما در رتبه چهارم قرار گرفت. این پنجمین دیدار متوالی بود که تیم شهر خودرو با هدایت گل محمدی به پیروزی نمی‌رسد. البته این تیم هنوز یک بازی عقب افتاده دارد و می‌تواند با برتری در آن دیدار وضعیت خودش را بهبود بخشد.
در تبریز تیم تراکتور در دیدار برابر فولاد خوزستان به پیروزی رسید تا به ناکامی پنج هفته‌ای خود پایان بدهد. تیم تراکتور عصر دیروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در حالی در حضور حدود هشت هزار تماشاگر تبریزی به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت که روزهای بحرانی را پشت سر می‌گذارد.در نیمه نخست این دیدار که بارش برف فضای دلچسبی را به ورزشگاه یادگار امام(ره)تبریز داده بود، تراکتور بازی را توفانی شروع کرده و مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند.بازیکنان تراکتور در نیمه نخست این دیدار نتوانستند از دفاع سرسخت فولادی‌ها رد شده و راهی برای رسیدن به دروازه شهاب گردان پیدا کنند و این نیمه با نتیجه بدون گل خاتمه یافت. بازیکنان تیم تراکتور با شروع نیمه دوم بازی چندین حمله از دو جناح به سمت دروازه فولاد انجام دادند و در دقیقه ۷۳ رضا اسدی روی پاس خانزاده توانست دروازه تیم میهمان را باز کنند. بازیکنان تراکتور پس از این گل به حفظ میدان و برتری شان پرداختند تا این دیدار با همین نتیجه یک بر صفر به سود تیم تراکتور خاتمه یابد.
در آخرین دیدار دیروز تیم سپاهان از ساعت 16:40 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف پیکان رفت که این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود تیم اصفهانی به پایان رسید. وولسیانی (۲۱- پنالتی) و امید نورافکن (۲+۴۵) برای سپاهان گلزنی کردند تا تیم امیر قلعه نویی با ۲۸ امتیاز به صدر جدول رده‌بندی صعود کند و جای استقلال را بگیرد. شاگردان قلعه نویی بعد از سه تساوی متوالی توانستند پیروز شوند. دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز در اصفهان با هم بازی کرده بودند که در آن مسابقه نیز پیکان 2 بر یک شکست خورده بود. در صورتی‌که استقلال امروز بتواند شاهین شهرداری بوشهر را شکست بدهد، دوباره صدر جدول را از سپاهان پس می‌گیرد.
جشن بازگشت استرا در آزادی؟
در آخرین هفته از دور رفت مسابقات لیگ برتر امروز(شنبه) 5 مسابقه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها پرسپولیس میهمان تیم سایپاست و استقلال صدرنشین هم به مصاف شاهین شهرداری بوشهر می‌رود.
استقلال بعد از قهر و آشتی استراماچونی روز شنبه میزبان آخرین تیم جدول لیگ برتر است. تیمی که هیچ بردی کسب نکرده و برای بقا تلاش می‌کند. میشو سرمربی اهل کروات برای نجات این تیم آمده است. شاهین با 24 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و استقلال با 28 گل زده صاحب زهردارترین خط حمله لیگ است. بازگشت استراماچونی می‌تواند شوک مثبتی به بازیکنان و هواداران استقلال باشد و به همین دلیل شاهین یکی از سخت‌ترین روزهایش را تجربه خواهد کرد. البته شاهین بوشهر در 5 هفته اخیرش شکست نخورده و روی نوار تساوی گام برداشته است و اگر بتواند در آخرین بازی نیم فصل اول یک تساوی دیگر از استقلال بگیرد موفقیتی برایش محسوب خواهد شد.
استقلال به دنبال پس گرفتن صدرجدول است و باید دید آبی‌پوشان در آخرین بازی دور رفت پیروز خواهند شد و حداقل به طور موقت عنوان تشریفاتی قهرمان نیم فصل را کسب خواهند کرد یا صدر جدول در آخرین بازی نیم‌فصل از دست می‌دهند که در آن‌صورت استقلالی‌ها بیشتر از همیشه افسوس از دست دادن 2 امتیاز بازی با پیکان را خواهند خورد.
یک برد دیگر برای شاگردان کالدرون؟
نارنجی پوشان یازدهم هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند البته طلسم گلزنی نارنجی پوشان بعد از 9 هفته شکست و این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان بالاخره گل هم زد! در این شرایط سایپا میزبان تیم اوج گرفته پرسپولیس است. میزبانی سایپا فقط روی کاغذ است و در عمل این هواداران پرسپولیس هستند که 90 درصد سکوهای ورزشگاه را پر خواهند کرد. در پرسپولیس مهدی ترابی 6 گله و علیپور 5 گله به دنبال بالا بردن آمار گلزنی خود هستند. ترابی در این مسابقه مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.
سایپا کار دشواری در این مسابقه دارد و شاید گرفتن یک امتیاز هم برای ابراهیم صادقی و شاگردانش امتیاز خوبی محسوب شود. پرسپولیس بعد از این مسابقه یک دیدار معوقه هم مقابل نساجی مازندران دارد.
برنامه کامل بازی‌های باقی مانده از هفته پانزدهم لیگ برتر به این شرح است:
شنبه 23 آذر 1398
*سایپا.......................................................پرسپولیس(ساعت 15)
*پارس جنوبی جم...........نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت15:30)
*گل گهرسیرجان......................................ذوب آهن(ساعت16)
*صنعت نفت آبادان...............ماشین‌‌سازی‌تبریز(ساعت16:40)
*استقلال.....................شاهین شهرداری‌بوشهر(ساعت17:30)

نظر شما