شناسهٔ خبر: 36964684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌جمعه نهاوند:

افراد متعهد و متخصص برای مسئولیت ها به کار گرفته شوند

نهاوند- امام‌جمعه نهاوند گفت: باید افراد متعهد و متخصص برای مسئولیت ها بکار گیری شوند چراکه افراد غیر متعهد و بی‌دین به مردم و منافع عمومی ضرر می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند بابیان اینکه خداوند اجر افراد صالح و ثابت‌قدم در راه خدا را می‌دهد، گفت: امروز این مهم شامل مردم ما هم خواهد شد چراکه در این ۴۰ سال مردم ما در سختی‌ها و مشکلات، دفاع مقدس و فتنه‌های متمادی و الان هم مسئله گرانی‌ها؛ دشواری‌ها را تحمل کرده اند.

امام‌جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه دشمنان ما کمر بستند تا انقلاب را ساقط کنند، گفت: مردم ما بیان رهبری را پذیرفتند و بار دیگر در حوادث اخیر موضع خود را در قبال دشمنان مشخص کردند.

وی تصریح کرد: امروز اجر مردم ما سربلندی و اقتدار ایران در برابر آمریکا است و ترس و ناتوانی آمریکا از مردم و مملکت ما به‌واسطه همین مهم است.

حجت‌الاسلام مغیثی گفت: دشمنان سعی دارند در کشورهای محور مقاومت فتنه و آشوب ایجاده کنند و ایران اسلامی را نوک این محور می‌دادند.

وی بابیان اینکه ۴۰ سال است مردم ما علی‌رغم شیطنت‌های برخی افراد در داخل و ناخالصی‌های موجود؛ صبر و مقاومت از خود نشان داده‌اند، گفت: همین مهم منجر به پیروزی ایران درصحنه‌های مختلف شده است.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و بیانات امام راحل، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که علمای متعهد باید محصول حوزه علمیه باشند و اگر می‌خواهید بدانید هر مرکز علمی چقدر ارزشمند است باید به خروجی آن‌ بپردازید.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در بیانی دیگر فرمودند که اگر دانشگاه اصلاح نشود خطرش از بمب اتم بیشتر است کمااینکه در اوایل انقلاب دیدیم دانشگاه اتاق جنگ گروهک‌های وابسته به شرق و غرب بود.

حجت‌الاسلام مغیثی با تأکید بر اینکه باید در اصلاح دانشگاه و دانشجو تلاش کرد و در این زمینه دانشجویان و اساتید مسئول هستند، گفت: برای مسئولیت‌ها باید افراد متعهد و متخصص بکار گیری شوند چراکه افراد غیر متعهد و بی‌دین به مردم و منافع عمومی ضرر می‌زنند.

وی اظهار کرد: دو مرکز حوزه و دانشگاه مکلف به تربیت افراد مؤمن و متخصص هستند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سعادت جامعه را در بردارد لذا باید افرادی که در حال تحصیل هستند دین‌دار و ولایتمدار باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید بین حوزه و دانشگاه تضاد باشد چراکه تضاد و تقابل بین این دو مملکت را به هم میزند، گفت: در بین نعمت‌های الهی نماز هدیه‌ای بی‌بدیل است که اگر جامعه به آن عمل کند از فساد در امان است و انسان‌های متخصص را با تعهد به جامعه تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به انتخابات، گفت: انتخابات نمایش مردم‌سالاری در نظام اسلامی است و این رأی من و شماست که نماینده و رئیس‌جمهور و مجلس خبرگان را تعیین می‌کند لذا همه باید شرکت کنیم و کاندیداها و اطرافیان آنها به چشم اغیار و دشمن به یکدیگر نگاه نکنند چراکه همه برادر هستیم و باید برای حفظ نظام تلاش کنیم.

نظر شما