شناسهٔ خبر: 36962260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فقر و بیکاری زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمن است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید با خودسازی جامعه اسلامی و دولت اسلامی را تشکیل دهیم و در انتخابات، انتخابی درست و عاقلانه داشتیم باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند، با بیان اینکه هیچ پشتوانه‌ای بالاتر از قدرت خدا نیست، اظهار داشت: خداوند بهترین یار و یاور انسان است و پیوسته ما را به سوی نور هدایت می‌کند و دیگر از هیچ چیزی ترس نداریم.

وی اطمینان به خداوند را بهای هر کالای ارزشمند و رسیدن به هدف متعالی است دانست و تصریح کرد: توحید و ایمان به خداوند بسیار گنج ارزشمندی است که با اعتقاد و باور به آن نباید هیچ مشکل اجتماعی و خانوادگی ما را به هم بریزد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته و گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، بیان داشت: امیدوارم دانشگاهیان و حوزویان در ادامه راه و آرمان شهید آیت‌الله محمد مفتح موفق باشند.

علم منهای دین اسیر سیاست‌طلبی است

مختاری آرمان شهید آیت‌الله مفتح را اعتلای کشور با دو بال علم و ایمان ذکر کرد و گفت: پیشرفت کشور با اتحاد نخبگان حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و علم منهای دین اسیر قدرت، ثروت و سیاست‌طلبی است.

وی ادامه داد: علم و دین با هم مشکلی ندارند و متحد هستند اما اگر گرفتار هوای نفسانی و تحت تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن قرار بگیریم دچار مشکل می‌شویم.

 آشوبگران مال و جان مردم را هدف قرار دادند

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: در فتنه آبان ماه 98، در لایه ظاهری این فتنه یک کربلای مجسم پیش آمد و آشوبگران و مزدوران استکبار مال و جان مردم را هدف قرار داده و هزاران میلیارد از سرمایه‌های عمومی و ملی را آتش زدند و غارت کردند.

مختاری با بیان اینکه مسؤولان نیز باید به تبعیت از رهبری با مردم صداقت داشته باشند، مطرح کرد: فتنه اخیر با تلاش و اقتدار نیروهای انتظامی و امنیتی کشور  48 ساعته جمع شد و مردم نیز به سرعت صف‌های خود را از اشرار جدا کردند.

فقر و بیکاری زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمن است

وی با بیان اینکه لایه پنهان فتنه اخیر این بود که مستکبران و مرتجعین از اشرار و فتنه‌گران حمایت می‌کنند و اگر غفلت کنیم در اولین فرصت کشور را چپاول و غارت می‌کنند، اضافه کرد: برخی مسائل اجتماعی مانند ضعف فرهنگی و تربیتی، بیکاری، فقر اقتصادی و بی‌توجهی به مشکلات مردم موجب زمینه سوءاستفاده دشمن را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ضعف لایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور، مطرح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسؤول هستند و باید به مسئله فرهنگ، اقتصاد و بیکاری توجه بیشتری داشته باشند.

افزایش قیمت بنزین نسنجیده بود

مختاری غفلت دولت را از دیگر لایه‌های پنهان فتنه اخیر عنوان کرد و افزود: آیا تاکنون مسؤولان خواب بودند و یک‌شبه از خواب بیدار شدند که مصرف بنزین زیاد است، چرا نسنجیده و دیرهنگام برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اقدام کردند و این موارد در صورتی است که بحث سهمیه‌بندی بنزین در گذشته نیز با تدبیر و مدیریت صحیح انجام شد و مشکلی پیش نیامد.

وی با اشاره به تسلط دشمن و هوشیاری مردم، تصریح کرد: اگر اشرار و استکبار بر ما مسلط شود بسیار وحشیانه‌تر از امثال شمر عمل خواهند کرد بنابراین باید مردم هوشیار باشند و فتنه‌گران و اشرار وابسته به استکبار جهانی را بشناسند و هرگز اجازه تسلط به آنان ندهند.

امام جمعه موقت بیرجند از عملکرد و غفلت دولت و مجلس گلایه کرد و با تأکید بر اینکه باید همه مسؤولان در پیشگاه خداوند جوابگو اقدامات و عملکرد خود باشند، متذکر شد: امروز از مجلس و دولت ناکارآمدی سخن می‌گوییم که به‌وسیله خودمان انتخاب شده و جای این سؤالات متذکر است چرا ما مردم تفننی و تحت تأثیر رسانه‌های دشمن رأی می‌دهیم؟ چرا درست انتخاب نمی‌کنیم.

مختاری در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هیچ تقصیری ندارد، افزود: باید با خودسازی جامعه اسلامی و دولت اسلامی را تشکیل دهیم و در انتخابات، انتخابی درست و عاقلانه داشتیم باشیم.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما