شناسهٔ خبر: 36960983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیروزی حزب جانسون در انتخابات انگلیس/ تصمیم جرمی کوربین برای استعفا/افزایش احتمال همه پرسی جدایی اسکاتلند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- حزب محافظه‌کار انگلیس با به دست آوردن اکثریت قاطع پارلمان این کشور، پیروز انتخابات سراسری انگلیس شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، حزب محافظه کار در انتخابات مجلس عوام انگلیس توانست 368 کرسی را به خود اختصاص دهد که 50 کرسی بیشتر از انتخابات سال 2017 است
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره ، حزب محافظه کار انگلیس به ریاست بوریس جانسون بر اساس نتایج رسمی، در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد.
حزب محافظه کار در انتخابات مجلس عوام انگلیس توانست 368 کرسی را به خود اختصاص دهد که 50 کرسی بیشتر از انتخابات سال 2017 است. حزب محافظه کار به این ترتیب اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به خود اختصاص داد.
حزب کارگر به ریاست جرمی کوربین 191 کرسی به دست آورد که 71 کرسی کمتر از انتخابات سال 2017 است. حزب ملی اسکاتلند هم با به دست آوردن 55 کرسی که 20 کرسی بیشتر از انتخابات قبلی است، در انتخابات روز گذشته سوم شد. شمارش آرا در سراسر انگلیس ادامه دارد و پیش بینی می‌شود صبح امروز نتایج نهایی مشخص شود.
بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس که روز پنجشنبه برگزار شد، بوریس جانسون نخست وزیر کنونی دوباره از منطقه آکسبریج Uxbridge و ساوت رایسلیپ South Ruislip انتخاب شد.
بوریس جانسون از اینکه «مأموریتی قدرتمند» برای تحقق برگزیت به دست آورده است، ابراز خرسندی کرد.
نخست وزیر انگلیس پس از اعلام نتایج انتخابات عمومی این کشور و پیروزی در انتخابات، در سخنانی تاکید کرد لندن در تاریخ مقرر به طور قطع از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.
بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام انگلیس که روز پنجشنبه برگزار شد، بوریس جانسون نخست وزیر کنونی دوباره از منطقه آکسبریج Uxbridge و ساوت رایسلیپ South Ruislip انتخاب شد.

استقبال اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا از نتایج انتخابات عمومی انگلستان که با پیروزی حزب محافظ کار به رهبری بوریس جانسون همراه بود، استقبال کرده است.
 با این حال یک مقام اتحادیه اروپا هشدار داد که دستیابی به یک توافقنامه همکاری‌های تجاری جدید با انگلستان در کمتر از دو ماه بسیار دشوار خواهد بود.
مقامات اتحادیه اروپا گفتند به زودی میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد این اتحادیه در امور برگزیت را به لندن گسیل می‌دارند تا درباره این توافقنامه با مقامات انگلیس گفتگو کند.
فرانسه و سوئد نیز از آراء گسترده جانسون در انتخابات انگلستان استقبال کردند.
وزیر امور اروپا در دولت فرانسه گفت: شفافیت نتایج انتخابات انگلیس می‌تواند به زمانبندی درست برگزیت کمک کند.

تصمیم جرمی کوربین برای استعفا
رهبر حزب کارگر انگلیس با بسیار ناامید کننده خواندن نتایج انتخابات انگلیس، از تصمیم خود برای استعفا خبر داد.
«جرمی کوربین» رهبر کارگر انگلیس امروز (جمعه) در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری این کشور، گفت که از سمت خود استعفا می‌دهد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کوربین با «بسیار ناامید کننده» خواندن نتایج انتخابات سراسری روز گذشته انگلیس گفت:‌ »در هیچ کارزار انتخاباتی آتی، من رهبر این حزب (کارگر) ‌نخواهم بود».

جانسون: حکم محکمی برای اجرای برگزیت گرفتیم
نخست‌وزیر انگلیس با تاریخی توصیف کردن انتخابات سراسری روز گذشته این کشور، پیروزی حزب محافظه‌کار را حکم محکمی برای اجرای برگزیت دانست.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار امروز (جمعه) اکثریت قاطع حزب خود در انتخابات سراسری این کشور را «حکم محکمی برای اجرای برگزیت» و خروج از اتحادیه اروپا توصیف کرد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون با تاریخی توصیف کردن این انتخابات سراسری در انگلیس، گفت: «به‌نظر می‌رسد که به این دولت محافظه‌کار کشور، حکم قدرتمند جدیدی اعطا شده است، برای اجرای برگزیت، و نه فقط اجرای برگزیت بلکه متحد کردن این کشور به پیش بردن آن».

افزایش احتمال همه پرسی جدایی اسکاتلند
رئیس حزب ملی اسکاتلند گفت: اسکاتلند پیام روشنی دارد، ما دولت بوریس جانسون را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم از اتحادیه اروپا خارج شویم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نتیجه انتخابات مجلس عوام در انگلیس که با پیروزی حزب محافظه کار به ریاست بوریس جانسون همراه شد، احتمال برگزاری همه پرسی در اسکاتلند برای جدایی از انگلیس را افزایش داد.
نیکولا استورجن رئیس حزب ملی اسکاتلند که حزب او توانست تعداد کرسی‌های خود را با 20 کرسی افزایش به 55 کرسی برساند، گفت: اسکاتلند پیام روشنی دارد، ما دولت بوریس جانسون را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم از اتحادیه اروپا خارج شویم.
وی افزود: نتایج انتخابات در بقیه انگلیس تیره و تار است، اما نشان می‌دهد اسکاتلند باید حق انتخاب داشته باشد.


نظر شما