شناسهٔ خبر: 36956454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام: حفظ وحدت کلیدی ترین ابزار مقابله با دشمنان است

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: امروز در شرایطی که دشمن بصورت تمام عیار جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت و کشور به راه انداخته حفظ وحدت و اتحاد بین گروه ها، جناح ها، مردم و مسئولان در مقابل دشمنان یک اصل کلیدی است.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان جریان فکری اصولگرایی استان ایلام اظهار داشت: جناح اصولگرا و اصلاح طلب در بیان مباحث سیاسی و اجتماعی با درک درستی از شرایط امروز کشور زمینه ساز مشارکت فعال با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو شوند.

وی افزود: این ۲ طیف جریان فکری باید اول نظام و تمامیت ارضی کشور را در نظر داشته باشند و سپس با برنامه ریزی درست و واقع بینانه راه را برای ورود نیروهای اصلح، کاردان و پاک باز و از ورود نیروی ضعیف، ناتوان و ناخالص به سیستم جلوگیری کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در تبلیغات انتخابات به جنبه های قوی خود اشاره و نباید با تخریب حزب رقیب قصد اثبات خود را داشته باشند. 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: همه دست اندرکاران انتخابات به عنوان افراد حقوقی از نظر عقلی ، شرعی و قانونی حق ندارند داوطلب خاصی را حمایت یا تخریب کنند و انجام این اقدام خلاف قانون و قانون شکنی آشکار است.

وی هرگونه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای حمایت یا تخریب کاندیدای خاصی در ایام انتخابات را ممنوع عنوان کرد و گفت: هیات های اجرایی و نظارت نیز در عین بی طرفی قانون را فصل الخطاب عملکرد خود قرار دهند.

استاندار ایلام تاکید کرد: جناح های اصولگرا و اصلاح طلب در بیان مباحث سیاسی و اجتماعی با درک درستی از شرایط امروز کشور زمینه ساز مشارکت فعال با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو باشند.

وی سپس به انتقاد از مباحث مطرح شده در خصوص آمار بیکاری پرداخت و ارائه آمار از طرف یک روزنامه بدون نام و نشان و بدون ذکر منبع در ارتباط با نرخ بیکاری استان را اشتباه عنوان کرد و گفت: آنچه که تاکنون به عنوان مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور مشخص شده مرکز آمار ایران است که بر اساس گزارش این مرکز نرخ بیکاری استان از زمان ورود من به استان از ۱۲.۷ درصد در سال ۹۶ به ۸.۷ درصد در تابستان امسال رسیده است.

وی ادامه داد: البته بنده از اولین افرادی بوده ام که به تعریفی که از اشتغال و نرخ بیکاری می شود مخالفت کرده ام  چراکه آمار بیکاری به مراتب بیشتر از این میزان است اما واقعیت آن است که این شاخص که مرکز آمار کشور از آن برای برآورد بیکاری استفاده می کند در تمام کشور یکسان است.

در این نشست که حدود ۸۰  نفر از نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی اصولگرایی حضور داشتند که ۱۴ نفر از آنها دیدگاه و انتقادهای خود درباره مسائل مختلف را با استاندار ایلام مطرح کردند.

جمعه دوم اسفند ماه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.

بیش از ۱۲۹ نفر در دو حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان ایلام برای تصاحب سه کرسی سهم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

نظر شما