شناسهٔ خبر: 36956311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش زبان فارسی در انگلیس برگزار شد

لندن – ایرنا – دومین کنفرانس بین‌المللی روش‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های ایران، انگلیس، اروپا و آمریکای شمالی در دانشگاه کمبریج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این کنفرانس دو روزه که امروز (پنجشنبه) در دانشکده مطالعات آسیا و خاورمیانه دانشگاه کمبریج آغاز و تا فردا (جمعه) ادامه دارد، اساتید زبان و ادبیات فارسی جدیدترین روش‌های آموزشی در تدریس و یادگیری زبان فارسی و همچنین آشنایی با ادبیات فارسی را مورد بحث و ‌بررسی قرار می‌دهند.

«پونه شعبانی جدیدی» استاد دانشگاه مک گیل کانادا به عنوان سخنرانی اصلی کنفرانس، امروز درباره نحوه فراگیری زبان دوم و فنون تعلیم زبان فارسی سخنانی را ارائه کرد. پس از آن «مریم قربان‌کریمی» از دانشگاه لنکستر انگلیس، «سام موسوی» از مرکز جهانی زبان آمریکا و «آذین مستعجر حقیقی» از دانشگاه ادینبرو از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند که در میزگردی درباره موضوعاتی همچون آموزش زبان فارسی در دانشگاه از طریق روش‌های خلاقانه و آموزش فرهنگ از طریق یادگیری زبان فارسی بحث کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده فردا شماری از اساتید دانشگاه‌های ایران از جمله «بهروز محمودی بختیاری» از دانشگاه تهران، «زهرا ابوالحسنی» از پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی «سمت»، « مهرداد امیری» از دانشگاه فرهنگیان و «امیررضا وکیلی فرد» از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سخنرانی خواهند کرد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر در این باره گفت:‌ با رشد علاقمندان یادگیری زبان فارسی در سطح جهان، روز آمد ساختن روش های آموزش زبان فارسی روز بروز اهمیت بیشتری یافته است.

وی در جریان اولین کنفرانس آموزش زبان و ادبیات فارسی که آذرماه دو سال پیش (۱۳۹۶) در دانشگاه کمبریج برگزار از «هوشنگ مرادی کرمانی» نویسنده برجسته کشورمان به‌پاس زحماتش در توسعه ادبیات فارسی تقدیر کرد.

نظر شما