شناسهٔ خبر: 36955391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار قم:

۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی قم برای تولید مسکن اختصاص می‌یابد

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر نظر مساعد مدیریت استان در طرح الحاق هکتار ۱۳۳ از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: با اتمام مطالعات کارشناسی و نحوه تامین زیرساخت‌ها واگذاری اراضی در این محدوده و الحاق به شهر قم آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن بهشتی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان افزود:‌ از ویژگی‌های مثبت این این طرح عدم معارض در واگذاری و قطعه بندی اراضی است.

وی اضافه کرد: این اراضی ۱۳۳ هکتاری برای اقشار متوسط به بالا در نظر گرفته شده و آورده ابتدایی متقاضیان در آن بسیار بیشتر از طرح اقدام ملی بوده و شباهتی به مسکن مهر هم ندارد.

وی گفت:‌ برای بسیاری از مردم، امکان خرید زمین و مسکن آماده وجود نداشته و صرفا از طریق طرح اقدام ملی می توانند صاحب خانه شوند.

بهشتی گفت:‌ تکمیل شدن ظرفیت و سهمیه استان قم در کمتر از یک ساعت در طرح اقدام ملی نشان از یک نیاز اقعی در بین شهروندان قمی است.

بهشتی گفت: ۴ هزار و۴۰۰ تن از مردم قم در این طرح در یک بازده زمانی کوتاه اطلاعات خود را کامل کردند که با تحلیل محتوا می‌توان از این کمبود و نیاز واقعی مسکن دراستان پی برد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین و احتمال افزایش کرایه مسکن از ابتدای سال جدید، برای تعدیل بازار مسکن و ایجاد آرامش روانی در بین مردم الحاق این اراضی ضرورت بیشتری پیدا کرده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در صورتی که طرح مسکن مهر در شهرک پردیسان اجرا نمی‌شد، استان قم امروز با بحران و معضلی جبران ناپذیر کمبود مسکن روبه رو می‌شد.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۱۸ هزار خانوار ساکن قم، ۱۳۰ هزار خانوار اجاره نشین بوده و بالغ بر ۴۵ هزار خانه خالی شناسایی شده است.

بهشتی اضافه کرد: یکی از از مزیت‌های استان قم در تولید و افزایش ظرفیت مسکن وجود اراضی ملی آماده برای الحاق به شهر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم نیز گفت:‌برای تامین آب فضاهای سبز این اراضی ۱۳۳ هکتاری باید قبل از اجرای طرح پیش بینی لازم صورت بگیرد.

احمد حاجی حسینی مسگر افزود:‌ همچنین باید بررسی شود آیا این اراضی در بستر سیلاب و استانداردهای شهرسازی سازوگار می باشد یا نه.

در جلسه کارگروه امور زیربنایی، آخرین روندطرح های توسعه ای و شهرسازی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما