شناسهٔ خبر: 36955306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان برای پیشگیری از نزاع‌ها

خبرگزاری صداوسیما

باید از ظرفیت دستگاه قضایی، روحانیون، بزرگان، نخبگان و ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع نزاع و درگیری استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، نشست تخصصی بررسی آسیب های پزشکی، انتظامی و حقوقی ایراد ضربی و جرح عمدی و قتل ویژه حقوقدانان با حضور قضات ، نمایندگان حقوقی و دانشجویان حقوقی به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان هدف از برگزاری این نشست را ارائه راهکارهای قانونی، انتظامی و پزشکی و منطقه ای با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی ، روحانیون و ریش سفیدان در استان به منظور پیشگیری از وقوع نزاع و درگیری در استان دانست . 
سید عیسی حسنی با بیان اینکه در صورت وقوع درگیری منجر به قتل دستگاه قضایی و انتظامی و امنیتی ناچار به مداخله و رسیدگی هستند گفت: بسیاری از قتل هایی که در استان رخ می دهد بدون انگیزه و منشاء قبلی رخ می دهند که قتل های آنی نامیده می شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز در این نشست در سخنانی از عوامل روانی و اجتماعی در کنار سایر علل وقوع قتل نام برد و با بیان اینکه شناسایی مجرمان و فرد قاتل در استان با استفاده از تجهیزات و علم روز انجام می شود افزود: تجهیزات و ابزار نوین تخصصی همچون آزمایشات آسیب شناسی و ژنتیک ، نقش بسیار مهمی در موضوع اثبات جرم در موارد ضرب و جرح و قتل دارد.
دکتر کامروز امینی یکی از عوامل بروز قتل ها را مواردی نظیر کم بودن آستانه تحمل افراد در نزاع های فردی و دسته جمعی و انگیزه های قبلی بیان کرد و گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور با استفاده از کادر انسانی متخصص و ابزارهای تشخیص می تواند نقش مهمی را در شناسایی مجرمان ایفا کند .
سردار انصاری فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه جرم و کجروی چهره جامعه و افراد مکدر می کند افزود: اقدامات خوبی در این زمینه از طریق مجموعه های امنیتی و قضایی استان به ویژه نیروی انتظامی با همراهی و شکیبایی دستگاه قضایی و با بهره گیری از اندیشه و بضاعت دستگاه های فرهنگی اساتید علمی و آموزشی، صدا و سیما انجام شده است.
سردار انصاری افزود: اقداماتی شامل برگزاری چندین همایش تحت عنوان نزاع هرگز برادری آری ، تالیف کتاب، ارائه مقاله و طرح های تحقیقاتی ، نشست با ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ، اطلاع رسانی از طریق رسانه استانی انجام شد که این اقدامات به اندازه ای موثر بوده که در سه سال گذشته در حوزه نزاع استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه آخر کشور قرار دارد.

نظر شما