شناسهٔ خبر: 36952663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همایش روز صادرات در کرمان برگزار شد

در این همایش از ۱۷ صادرکننده برتر استانی و همچنین از ۵ صادرکننده شایسته تقدیر تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، افروز بهرامی، مدیرعامل صندوق صادرات ایران امروز(۲۱ آذر) در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: اگر به آمار توجه کنیم در اوایل دهه 80، کل صادرات غیرنفتی کشور بین  4 تا 6 میلیارد دلار بود که علت این افزایش توسعه صادرات سنتی نبود بلکه توسعه صادراتی صنعتی ما بود.

 

جمشید نفر هم گفت: هر شوکی وارد شد اولین کسی که ضربه خورد صادرکننده بود در واقع اقتصاد کشور ما یک اقتصاد صادراتی بد نبوده است لذا فکر می کنم حقیقتاً ما خودمان پتانسیل های خودمان را نمی دانیم.

 

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران ادامه داد: اقتصاد ما بر پایه نفت ریخته شده و البته مدعی هستم که صادرکنندگان معجزه می کنید با این شرایط سختی که حتی هزینه تولید را نمی دهد.

 

وی افزود: برنامه ای که در رأس امور کمیسیون بود این است که تبیین و نقش و اهمیت صادرات و صادرکنندگان در اقتصاد ملی است.

 

سید جواد زمانی نیز در این مراسم گفت: در علم اقتصاد یک قاعده است که اگر کشوری برخوردار از نیروهای توانمند بود و موقعیت مناسب جغرافیایی داشت اگر در آن مملکت فقر باشد مشکل از قانون و مدیریت کشور است.

 

معاونت امور استان های اتاق ایران ادامه داد: چندین سال است رهبر انقلاب هر سال نامی از تولید می گیرند و در تمامی سخنرانی ها تأکید دارند موانع را بردارید؛ رئیس جمهور می گوید موانع را بردارید استاندار می گوید، این چه کسی است که باید موانع را بردارد؟

 

وی ادامه داد: اگر نرده در نماز جمعه و خودی و غیرخودی را برداریم خیلی از کارها حل خواهد شد لذا مشکل امروز ما این است همه خوب حرف می زنیم و خوب استدلال می کنیم اما عمل به اندازه سر سوزنی نداریم.

 

در این همایش از ۱۷ صادرکننده برتر استانی و همچنین از ۵ صادرکننده شایسته تقدیر تجلیل شد.

 

نظر شما