شناسهٔ خبر: 36944993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو شورای هماهنگی فهمای هرمزگان:

گام های موثر کانون ها در حوزه اعتلای فرهنگ مسجدی/آمادگی تبلیغات اسلامی برای همکاری بیش از پیش با کانون ها

حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد از آمادگی اداره کل تبلیغات هرمزگان برای همکاری در راستای تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبرداد و گفت: کانون های فرهنگی هنری طی سال های اخیر گام های مهم و موثری را در حوزه اعتلای فرهنگ مسجدی برداشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « علی اکبر انصاری راد » در دیدار با حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان هرمزگان، اقدامات کانون ها در عرصه تحول فرهنگی به ویژه در حوزه مسجد را مثبت و ارزنده دانست و ضمن قدردانی از فعالان این بخش، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در سال های اخیر از پویایی خاصی برخوردار  و تحول آفرین بوده اند.

 

وی به ساختار جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد و راه اندازی شورای هماهنگی در استان ها اشاره کرد و افزود: از این پس باید با انسجام و هم افزایی بیش از پیش امور را دنبال کنیم.

 

عضو شورای هماهنگی فهمای هرمزگان ادامه داد: در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد از همه ظرفیت های استان ازجمله ائمه جمعه و جماعات، هیئت های مذهبی، کانون مداحان، بانوان فرهیخته و ... استفاده خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان سعی خواهد کرد که همسو با اقدامات کانون های فرهنگی هنری، در تحقق شاخص های هشت گانه این مراکز سهیم باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: آمادگی داریم که در قالب انعقاد تفاهم نامه ای مشترک، در حوزه های فرهنگی، قرآنی و آموزشی با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری کنیم.

 

وی افزود: با توجه به عضویت اداره کل تبلیغات اسلامی در شورای فهما، از تمامی ظرفیت های مردمی و همه امکانات در اختیار برای ایفای نقش موثر و تحقق اهداف کانون ها استفاده خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان نیز در ابتدای این دیدار، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پس از ربع قرن فعالیت، سال گذشته از اساسنامه ای مدون برخوردار شدند.

 

وی با بیان اینکه این اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد، افزود: بر اساس این اساسنامه، این مجموعه زیر نظر شورای سیاستگذاری به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، فرمانده بسیج مستضعفین، نماینده حوزه های علمیه و روسای سازمان های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه راهبری می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ها نیز زیر نظر شورای هماهنگی کانون ها به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، نایب رئیسی استاندار، دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت مدیر ستاد هماهنگی کانون ها، مدیران کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه و سپاه فعالیت می کنند.

 

وی عنوان کرد: نخستین نشست این شورا در استان هرمزگان سوم مهر ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرعباس برگزار و احکام اعضای این شورا که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود به آنها اعطا شد.

 

پهلوانی توجه ویژه به کیفی سازی برنامه ها را از مهمترین برنامه ها و رویکرد جدید فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اعلام کرد و گفت: از این به بعد حمایت های مادی و معنوی از کانون ها براساس کیفیت محوری صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بچه های مسجد، افزود: کانون ها فعالیت های خود را در هشت شاخص اصلی و 30 شاخص فرعی در این سامانه بارگذاری و امتیاز دریافت می کنند و در قبال کسب امتیاز از حمایت ها برخوردار خواهند شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان با اشاره به اینکه همزمان با شب میلاد حضرت زهرا(س)، براساس امتیازات کسب شده توسط کانون ها، پایتخت فهمای کشور معرفی خواهد شد، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از کانون های استان پایتخت فهما حمایت ویژه ای خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و 57 کانون فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، افزود: سهمیه راه اندازی 54 کانون در سال جاری به هرمزگان داده شده که تاکنون 20 کانون راه اندازی شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما