شناسهٔ خبر: 36944761 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

توخل پس از پیروزی پاری سن ژرمن برابر گالاتاسارای: از عملکرد شاگردانم خوشحالم؛ اقدام نیمار در دادن پنالتی به کاوانی، حرکت خوبی بود

مرتضی بابایی

توخل می گوید نیمار در حال پیدا کردن فرم خود است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پس از پیروزی 5-0 پاری سن ژرمن مقابل گالاتاسارای، توخل سرمربی تیم فرانسوی گفت به خاطر عملکردی که تیمش در این بازی داشت خوشحال است.

توخل پس از این پیروزی به سایت یوفا و RMC گفت:

همان احساسی را دارم که پس از پیروزی مقابل مون پلیه داشتم. از عملکرد و همچنین ذهنیت و روحیه تیم در بازی برابر گالاتاسارای خوشحال هستم. من قبلا در مورد ترکیب تیم تصمیم خود را گرفته بودم اما امروز صبح داگبا و مونیه در دسترس نبودند. بنابراین مجبور شدیم تغییراتی را اعمال کنیم اما به همه بازیکنان خود اعتماد داریم و قادر بودیم به بازیکنانی که در این فصل زیادی بازی نکرده بودند فرصت دهیم. به عنوان یک تیم بازی کردیم و مزد همکاری و تلاش خود را گرفتیم و این مهم ترین موضوع برای من است. در این دیدار جنگندگی زیادی از خود نشان دادیم و با انرژی زیادی کار کردیم. باید بگویم که انتظار چنین عملکردی را از کواسی داشتم زیرا در تمرینات او را می بینم. کواسی نگرشی خوب دارد و بازیکنی عالی محسوب می شود. برای او خوشحالم.

گالاتاسارای چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت و برای آنها بازی در ورزشگاه ما آسان نبود. اما آنها باشگاهی بزرگ هستند و بازیکنانی عالی را در اختیار دارند. در گروه خود صدر نشین شدیم و این خوب است. بازی های بیرون از خانه سختی را پشت سر گذاشتیم اما شاگردانم در آنها هر چه برای پیروزی لازم بود را انجام دادند. در رقابت های دور گروهی 5 پیروزی به دست آوردیم و در همه آنها موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شدیم. در ماه فوریه مجددا به رقابت در لیگ قهرمانان باز می گردیم اما اکنون باید روی بازی های داخلی فرانسه متمرکز شویم و نیاز داریم با فرم خوبی به استقبال مرحله یک هشتم نهایی برویم. 

در این بازی نیمار پنالتی به دست آمده را به ادینسون کاوانی داد تا این بازیکن اروگوئه ای موفق به گلزنی شود. سرمربی آلمانی در مورد این حرکت و همچنین این دو بازیکن گفت:

اقدام نیمار برای دادن توپ به کاوانی در صحنه پنالتی حرکتی خوب و زیبا بود. همه می توانند ببینند که نیمار فردی بسیار احساسی است. 'نی' توپ را به 'ادی' داد و این کار سمبل خوبی برای تیم است. کاوانی فاقد ریتم بود که مقصر آن، مصدومیت های پیش آمده برای او و همچنین من بودم. گلزنی برای او مهم بود. گلزنی بهترین روش برای کسب اعتماد به نفس است و برای کاوانی خوشحالم. نیمار به مانند بازی برابر مون پلیه در بازی امشب نیز فوق العاده بود و برای ما نقشی تعیین کننده داشت. او امشب سخت تلاش کرد و حتی در کارهای دفاعی نیز عملکرد خوبی داشت. نیمار در حال پیدا کردن فرم خود است و بهتر خواهد شد. 

 

 

نظر شما