شناسهٔ خبر: 36941886 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انتقاد وزارت بهداشت از صدور مجوز 45 برند جدید تولید دخانیات

معاون بهداشت وزیر بهداشت صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی با اشاره به خبر صدور مجوز 45 برند جدید دخانیات شامل 30 برند تنباکو، اظهار داشت: وزارت بهداشت اقدام اخیر مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور را مغایر مصوبه جلسه نهم ستاد کشوری کنترل دخانیات که بر طبق آن کاربرد عطر و طعم در محصولات دخانی و ثبت برند جدید از مصادیق تبلیغ به شمار می‌رود، دانسته و خواستار ورود و رسیدگی نهادهای نظارتی به موضوع است.
رئیسی ادامه داد: پیشنهاد تصویب تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه از سوی وزارت صمت برای تاسیس کارخانجات تولید محصولات دخانی در کشور به میزان تقاضای داخل و با هدف جلوگیری از قاچاق و مسئولیت‌پذیر کردن صنایع در برابر قاچاق محصولات بوده است؛ در صورتی که علی رغم راه اندازی حدود 20 کارخانه تولیدی و تامین نیاز مصرف داخل، این وزارتخانه با ادعای افزایش مصرف و قاچاق این محصولات کماکان به صدور مجوزهای جدید برای تولید این محصولات می‌پردازد.
وی افزود: متاسفانه مسئولین حوزه‌های نظارتی توجه کافی به نگرانی‌های حوزه سلامت در این خصوص نشان نداده‌اند و وزارت صمت به سیاست توسعه‌ای در این حوزه ادامه می‌دهد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت صمت تاکنون پاسخگوی مکاتبات وزارت بهداشت در خصوص سیاست‌های ترویجی صنعت دخانیات از سوی آن وزارتخانه نبوده است.

نظر شما