شناسهٔ خبر: 36933731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ابراز تأسف وزارت خارجه از بیانیه ضد ایرانی اروپا در خصوص حقوق بشر / در اروپا هم غارتگری قابل‌تحمل نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه نماینده جدید اتحادیه اروپا در امور خارجی علیه کشورمان در حوزه حقوق بشر ابراز تأسف و تأکید کرد که غارتگری و حمله به مردم در اروپا هم تحمل نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی با اظهار تأسف از بیانیه نماينده جدید اتحاديه اروپا در امور خارجی و سياست امنيتی، این بیانیه را ناشی از اطلاعات نادرست و جهت‌دار خواند و افزود: جمهوری اسلامی ايران هرگونه استفاده ابزاری و سياسی از حقوق بشر عليه كشورهای مستقل را مردود می‌داند.

موسوی تصریح کرد: رعایت حقوق مردم برای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نظام مردم‌سالار یک اصل و از الزامات امنیت ملی است و عملكرد جمهوری اسلامی ايران طی چهار دهه گذشته نیز به‌خوبی نشانگر جديت كشورمان در جهت ارتقاء حقوق بشر و حفظ حقوق مردم بوده است. اعتراضات مردمی و برگزاری تجمعات ازجمله حقوق شناخته‌شده مردم در جمهوری اسلامی است؛ اما سوءاستفاده از این حق برای غارتگری و حمله به مردم و اماکن عمومی قابل‌تحمل نیست، همان‌طور که در خود اروپا هم تحمل نمی‌شود و شاهد مثال عینی آن برخورد پلیس با تظاهرکنندگان در پاریس است که تاکنون با تلفات و زخمی‌ها و بازداشتی‌های بسیاری همراه بوده است.

وی با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای بررسی ابعاد مختلف حوادث اخیر در کشور و با ابراز تأسف از آسیب دیدن برخی تظاهرکنندگان هم گفت: قطعاً نسبت به جبران خسارت آسیب دیدگان در این تظاهرات اقدام خواهد شد همان‌گونه که برخورد قانونی لازم با اشرار مسلح و غارتگران اموال مردم نیز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اتحاديه اروپایی را به توجه جدی نسبت به نقض حقوق بشر در برخی کشورهای عضو یا هم‌پیمان، ايفای تعهدات خود در قبال برجام و نقض حقوق بيش از ٨٠ ميليون شهروند ايرانی بر اثر تحریم‌های غیرانسانی و یک‌جانبه ایالات‌متحده آمريكا فرامی‌خوانیم.

انتهای پیام/4106/

نظر شما