شناسهٔ خبر: 36930080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

درگیری مرگبار این بار در ایالت نیوجرسی آمریکا

پس از درگیری چند روز گذشته یک نظامی سعودی در پایگاه هوایی فلوریدای آمریکا، این بار درگیری مسلحانه در ایالت نیوجرسی، جان ۶ نفر از جمله یک افسر پلیس و سه عابر را گرفت.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، این درگیری عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۹ آذر) به وقت محلی در خیابان‌های « جرسی سیتی » (شمال شرق ایالت نیوجرسی) رخ داد و تا ساعت‌ها صدای تیراندازی شدید شنیده می‌شد.

درگیری روز گذشته در ایالت نیوجرسی درحالی است که جمعه گذشته تیراندازی یک نظامی سعودی در یک پایگاه هوایی در فلوریدا به کشته شدن 4 تن منجر شد و پنتاگون پس از این حادثه اعلام کرد که آموزش نظامیان سعودی را متوقف کرده است.

به گفته رئیس پلیس شهر «جرسی سیتی»، در درگیری مسلحانه در این شهر ایالت نیوجرسی، دو نفر از افراد مسلح در میان کشته‌شدگان قرار دارند.

براساس گزارش رسانه‌ها، تیراندازی ابتدا در یک گورستان آغاز شد و یک افسر پلیس در درگیری جان باخت. این تیراندازی‌ها سپس در سوپرمارکت کوشنر در یک مایلی از محل نخست حمله، ادامه یافت. به گفته مقام‌های مسئول، این سوپرمارکت متعلق به یهودیان توسط فرد مسلح مورد حمله قرار گرفت.
در این حادثه همچنین دو افسر پلیس مجروح اما از بیمارستان مرخص شدند.

این تیراندازی‌ها در جرسی سیتی در نزدیکی نیویورک رخ داد که جمعیتی حدود ۲۷۰ هزار نفر دارد.
به نوشته تارنمای شبکه خبری الجزیره، هنوز معلوم نیست علت دقیق آغاز تیراندازی چه بوده اما به احتمال زیاد پلیس در تلاش برای جلوگیری از اقدامات برخی افراد شرور بوده است.

این رسانه به نقل از مدیر امنیت عمومی « جرسی سیتی » گفت، مقام‌ها بر این باورند که این حملات خونین اقدام تروریستی نبوده اما تحقیقات ادامه دارد.

حوادث ناشی از حملات مسلحانه وتیراندازی موضوع جدیدی در آمریکا نیست.
رسانه‌های آمریکا بامداد پنجشنبه (۱۴ آذر) نیز خبردادند که تیراندازی در پایگاه هوایی و دریایی آمریکا در جزایر هاوایی، سه کشته و یک زخمی برجا گذاشته است.
این تیراندازی در پایگاه پرل هاربر در هاوایی رخ داد.

به گزارش ایرنا، مردم آمریکا با شرکت در تجمعاتی به افزایش حملات مسلحانه در این کشور معترضند و خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر برای کنترل مالکیت سلاح هستند.
در حادثه دیگری که ماه جاری (آذر) رخ داد پلیس شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانای آمریکا اعلام کرد که ۱۱ نفر در جریان تیراندازی در حاشیه « فرنچ کوارتر » از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر زخمی شدند.
شهر « دیتون » در ایالت اوهایو و « ال پاسو » در ایالت تگزاس نیز چندی پیش صحنه تیراندازی‌های مرگباری بود که بر اثر آن، در مجموع ۳۱ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

نظر شما