شناسهٔ خبر: 36925491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مجموعه شعر تقی دخت نقد می شود

کتاب« نورهان» اثر محمدرضا تقی دخت در نشست «یک ماه، یک کتاب» در حوزه هنری مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب « نورهان» اثر محمد رضا تقی دخت در سی‌ودومین برنامه «یک ماه، یک کتاب» که به همت حوزه هنری برگزار می شود مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

 

در این نشست که 23 آذر با دبیری فریبا یوسفی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود، دکتر اسماعیل امینی و یوسفعلی میرشکاک سخنرانی می کنند. اسماعیل امینی متولد 1342 در تهران شاعر، منتقد ادبی و استاد دانشگاه است. بوستان بی درخت، جلسه شعر، لبخند بر لب شعر،دلقک و شاعر دربار،لبخند غیر مجاز، نشر اکاذیب و لبخند سعدی از جمله آثار این نویسنده و طنزپرداز است.

 

یوسفعلی میرشکاک متولد 1338 در شوش دانیال نویسنده،شاعر، منتقد و طنزپرداز است.وی متاثر ازشاعرانی همچون مهدی اخوان ثالث، مهرداد اوستا،بیدل دهلوی و محمد علی معلم دامغانی بوده است. از جمله آثار وی می توان به زخم بهبود، جای دندان پلنگ، نامه‌ای به رئیس‌جمهور آینده، تکنیک قارعه، ایرانیان و موعدگرایی، انسان آزاد، غفلت و رسانه‌های فراگیر، نسبت ما و تجدد، نوشتن در اوج بحران، رخنه در تکنیک و مذهب قیاس اشاره کرد.

 

محمد رضا تقی دخت شاعر « نورهان» متولد 1354 در کاشان است که دکترای فلسفه دارد. مجموعه ۸ جلدی کتاب تعلیم و تربیت، مجلس حر بن یزید ریاحی، اندیشه در فلسفه دکارت و فلسفه تحلیلی چیست؟ از جمله آثار این نویسنده و پژوهشگر است. از وی تاکنون بیش از 270 مقاله در مجلات مختلف به چاپ رسیده است.

 

گفتنی است، کتاب « نورهان» مشتمل بر 164 صفحه با شمارگان 1250 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است

نظر شما