شناسهٔ خبر: 36924161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

هشدار وزارت امور خارجه درباره سفر به آمریکا

وزارت امور خارجه درباره سفر اتباع ایرانی به‌ویژه نخبگان و دانشمندان به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس‌های علمی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با هشدار درباره سفر به آمریکا اعلام کرد: با توجه به بهانه‌های واهی سیاسی، امنیتی یا قوانین ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا در قبال ایرانیان به‌ویژه نخبگان ایرانی و بازداشت‌های خودسرانه و درازمدت به همراه وضعیت نگهداری کاملاً غیر انسانی، از اتباع ایران به‌ویژه نخبگان و دانشمندان درخواست می‌شود از سفر به آمریکا حتی برای شرکت در کنفرانس‌های علمی و حتی با داشتن دعوتنامه به‌طور جدی اجتناب کنند.

این هشدار پس از آن صادر شده است که مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه های ایران که با وجود داشتن دعوتنامه و روادید به آمریکا رفته بود، در بدو ورود به شیکاگو به جرم دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت شد و برای 14 ماه در حبس به سر برد. وی روز شنبه 16 آذر ماه جاری در مبادله با «ژائو وانگ»، جاسوس آمریکایی آزاد شد و به ایران بازگشت.

محسن بهاروند، دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر 20 زندانی ایرانی در آمریکا داریم و به طرف آمریکایی نیز گفتیم که آمار ما کمابیش 20 نفر است، ولی این آمار نهایی نیست، زیرا هر زمان ممکن است ما متوجه شویم یکی از اتباع ما در جایی گرفتار شده است و نیاز به کمک دارد.

انتهای پیام/4033/

نظر شما