شناسهٔ خبر: 36877766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان:

۳۳۴ مدرسه در کردستان باید بازسازی و نوسازی شود

سنندج - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: در حال حاضر ۳۳۴ مدرسه در سطح استان وجود دارد که نیاز به نوسازی، بازسازی و تعدادی نیز نیاز به تخریب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر, ماجد احمدی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، اظهار داشت: در سال جاری از ۳۳۴ فضای آموزشی در مدارس سطح استان بازدید به عمل آمد که از این تعداد ۱۱۲ مدرسه غیر استاندارد بوده و نیاز به بازسازی دارد، تعداد ۱۳۴ مدرسه مجوز استفاده مشروط گرفته و ۸۸ مورد دیگر نیز با شرایط خاصی نیازمند تخریب است.

وی افزود: اعتبارات استانی در سال ۹۳ تا پایان سال گذشته سیر سعودی داشته و تخصیص به ترتیب به نسبت سال های قبل ۶۶ میلیارد اضافه شده است.

ِمدیرکل نوسازی و توسعه مدارس کردستان ادامه داد: اعتبارات در راستای تکمیل سیستم گرمایشی، تکمیل فضاهای آموزشی و کمک به تجهیزات مناطق محروم تخصیص داده شده است.

احمدی یادآور شد: همچنین در سطح استان نسبت به سایر استان‌های کشور تعداد مدارس خشتی و گلی بسیار کم و حدود به شش مدرسه بود که به صورت کامل از چرخه امورشی حذف شد.

وی همچنین به حذف مدارس کانکسی در استان اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه و ۲۶ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد که حذف کامل این مدارس به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس کردستان همچنین به طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: تاکنون سیستم‌های گرمایشی هزار و ۹۸۰ مدرسه با شش هزار و ۱۳۹ کلاس درس استاندارد سازی شده است.

نظر شما