شناسهٔ خبر: 36876735 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بعد از ظهر امروز

امضا موافقتنامه حمل و نقل دریایی ایران و عمان

موافقتنامه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری ایران و پادشاهی عمان به امضای وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر صنعت و تجارت عمان رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این موافقتنامه که به امضای آقایان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران و علی بن مسعود السونادی وزیر تجارت و صنعت عمان رسید، دو کشور در زمینه همکاری دوجانبه درخصوص حمل و نقل کالایی و تجارت دریایی و استفاده متقابل از فضای بندرها و پس کرانه‌های یکدیگر برای تبادل کالا و خدمات توافق کردند.
<div id="video-display-embed-code_4259623"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2591352/4259623?width=400&height=300"></script></div>
همچنین دو کشور در زمینه تجارت دو سویه خصوصا در آب‌های آزاد با یکدیگر توافق کردند.
آقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم، با اشاره به سابقه رابطه سیاسی دو کشور از دیرباز، بر عزم و اراده سیاسی دو کشور بر گسترش روابط اقتصادی تاکید و تصریح کرد: ایران و عمان از گذشته تاکنون روابط اقتصادی و سیاسی خوبی را تجربه کرده اند و اکنون نیز با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران، فرصت مناسبی برای همکاری در خصوص حمل و نقل دریایی بوجود آمده است.
وی تفاهم در حوزه‌های بازرگانی و تجاری، گسترش گردشگری و توریسم سلامت را حاصل برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دانست و گفت: دو کشور امروز توافق کردند تا شرکت‌های ایرانی که مایل به صدور خدمات فنی و مهندسی به عمان هستند، فضای کار بیشتری بدست آورند.
وی با اشاره به پرواز مستقیم چند شرکت هواپیمایی ایرانی به عمان و پرواز‌های ایرلاین‌های عمان به ایران، ابراز امیدواری کرد عمان با توجه به علاقه دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان برای پرواز به شهر‌های این کشور، با درخواست مجوز پرواز‌های این شرکت‌ها به فرودگاه‌های عمان موافقت کند.
علی بن مسعود السونادی وزیر صنعت و تجارت و رئیس عمانی کمیسیون مشترک این کشور با ایران نیز، با اشاره به روابط خوب سیاسی و فرهنگی دو ملت و دولت ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه اقتصادی بخصوص در زمینه همکاری‌های حمل و نقلی توسعه یابد.

نظر شما