شناسهٔ خبر: 36873032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۱۷ آذر

لایحه بودجه تقدیم مجلس شد/تشکر ترامپ از ایران بخاطر آزادی شهروند چینی- آمریکایی

جنبش دانشجویی عاملی برای رفع مشکلات جامعه، کدخدایی: برخی افراد بدون آگاهی از وظایف نمایندگی ثبت نام کردند، رییس جمهوری لایحه بودجه ۹۹ را تقدیم مجلس کرد، تشکر ترامپ از ایران بخاطر آزادی شهروند چینی- آمریکایی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، جنبش دانشجویی عاملی برای رفع مشکلات جامعه، کدخدایی:  برخی افراد بدون آگاهی از وظایف نمایندگی ثبت نام کردند، رییس جمهوری لایحه بودجه ۹۹ را تقدیم مجلس کرد، تشکر ترامپ از ایران بخاطر آزادی شهروند چینی- آمریکایی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۷ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بی توجهی مسئولان به دانشجویان، آرمان گرایی این قشر را کم می‌کند

«مقصود درودی» شب گذشته (شنبه 16 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به مناسبت روز دانشجو روی آنتن رفت درباره اقدامات بسیج دانشجویی گفت: سازمان بسیج دانشجویی کشور در سالیان اخیر رویکرد مسأله محوری را پیش گرفته است تا با این طرح بتوانیم در حل مشکلات مردم در سطح جامعه کوشا باشیم و گام‌های مثبتی برداریم.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر با بررسی‌ها و نقطه زنی‌های بسیج دانشجویی در برپایی اردو‌های دانشجویی توانسته ایم در برخی مناطق مشکل اشتغال روستایی را برطرف کنیم، گفت:

 

وی با اشاره به اینکه فضای فکری تئوری و آکادمیک صرف، موجب فاصله دانشجویان از بدنه جامعه می‌شود، گفت: دانشگاه‌های امروز کشور مکانی برای تولید ناامیدی میان دانشجویان است. وقتی دانشجویان در پایان دوره مدرکی می‌گیرند اما مدرک آن‌ها به هیچ کاری نمی‌آید ناخودآگاه در جامعه تولید ناامیدی می‌شود.

 

کارکرد اجتماعی جنبش دانشجویی از نقاط کلیدی برای رفع مشکلات جامعه است

«سجاد اسدی» شب گذشته (شنبه 16 آذر) در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما که به موضوع روز دانشجو اختصاص داشت با اشاره به اینکه کارکرد اجتماعی جنبش دانشجویی یکی از نقاط کلیدی در راه مرتفع سازی مشکلات جامعه است، گفت: با نگاهی به صدر انقلاب اسلامی می‌توان مشاهده کرد آرمان‌های مردمی همان اهداف جنبش‌های دانشجویی است.

 

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه در حال حاضر جنبش دانشجویی به علت گم کردن اولویت‌های خود از بدنه جامعه فاصله گرفته است، گفت: در سال‌های اخیر بسیج دانشجویی با ورود به بخش خصوصی سازی توانسته است قسمت‌هایی از مشکلات اقتصاد را برطرف کند.

 

اسدی ادامه داد: بسیج دانشجویی به عنوان نماینده مردم در دانشگاه ها، از مسئولان می‌خواهد که به دانشگاه بیایند و برای بی تدبیری هایشان پاسخگو باشند و فرار نکنند.

 

نهاد دانشگاه بر مبنای حل و مرتفع کردن مشکلات جامعه گام بر می‌دارد

«محمد زادمهر» شب گذشته (شنبه 16 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به مناسبت روز دانشجو روی آنتن رفت با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در دهه نود به دلایلی به رکود رفت و با جامعه فاصله گرفت، گفت: البته این رکود ریشه در سیاست‌های دولت به منظور درگیر کردن دانشجو با مباحث بودجه‌ای و مسائل حقوقی دارد.

 

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره بی اعتنایی رئیس جمهوری به اعتراضات و مطالبات مردمی افزود: بی توجهی فردی که با ۲۴ میلیون رأی مردمی به چنین جایگاهی رسیده یک ضعف است، نمی‌دانم به ایشان و تیم همراهشان چه می‌شود گفت.

 

در ادامه این برنامه «علی دهقان»، دبیر دفتر تحکیم وحدت دانشجویی با اشاره به اینکه نهاد دانشگاه یک بستر علمی و فرهنگی است که بر مبنای حل و مرتفع کردن مشکلات جامعه گام بر می‌دارد، گفت: متأسفانه جنبش دانشجویی با اثرپذیری از جامعه در ایفای نقش خود برای حل مشکلات جامعه کمی عقب افتاده است.

 

دانشگاه باید ما را برای مبارزه اجتماعی آماده کند

برنامه شب گذشته (شنبه 16 آذر) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به موضوع دانشجو و دانشگاه و نقش آن این نهاد در جامعه اختصاص داشت و مسئولان نهادها و تشکل های دانشجویی در این برنامه به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداختند.

 

«دانیال یادگاری»، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در این برنامه خبری با اشاره به اینکه دانشگاه باید ما را برای مبارزه اجتماعی آماده کند، گفت: زیرا نهضت انقلاب اسلامی دارای یک خیزش همگانی است که بر اساس مبارزه با ظلم و مبارزه با تحجر شکل گرفته است.

 

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی باید در مقابل هر ظلمی فریاد بزند، گفت: ماهیت جمهوری اسلامی با مطالبه گری مشکل ندارد اما در شرایط فعلی مسئولان همه تلاش خود را می‌کنند که یک فرد به عنوان کارگر یا کارمند نتواند مطالبه خود را بیان کند.

 

یادگاری با طرح این سوال که چرا با هر گونه اعتراض و مطالبه گری مردم با نگاه امنیتی برخود می‌شود؟، گفت: معلوم نیست وزارت کشور چه زمانی قرار است فرصتی به بیان اعتراضات مردمی بدهد یا رسانه ملی چه زمانی می‌خواهد صدای شلاق خورد‌های مبارزه گر با فساد‌های اقتصادی و اجتماعی باشد.

کدخدایی: برخی افراد بدون آگاهی از وظایف نمایندگی ثبت نام کردند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بیش از ۱۶ هزار نفر برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند. فارغ از حضور چهره‌های فرهیخته و مفید برای کشور، افرادی نیز بدون آگاهی از وظایف نمایندگی، قانون اساسی و نیاز‌های کشور بی‌محابا ثبت‌نام کردند. هیات‌های اجرایی و نظارت، صلاحیت شرکت کنندگان را وفق قانون بررسی و اعلام خواهند نمود./

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/9/16/10993513_471.jfif

 

آمریکا و صهیونیست ها فکر می کردند تحریم ها دولت ایران را ناتوان خواهد ساخت/ آنها ناامید شدند

حجت الاسلام حسن روحانی که صبح امروز (۱۷ آذر) برای ارایه لایحه بودجه 99 در صحن مجلس حضور یافت در سخنانی گفت: همزمانی تقدیم لایحه بودجه 99 با ایام شعف ملت ایران و نمایندگان مجلس برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با حضور پرشور ملت ایران بهترین ها برای ملت انتخاب شوند.

 

رییس جمهوری کشورمان با ابراز امیدواری از اینکه مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را اجرایی و عملیاتی کند، گفت: همه نمایندگان مجلس میراث دار بزرگانی چون آیت الله شهید مدرس، آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدا هستند.

 

وی با بیان اینکه ما سال گذشته در سخت ترین شرایط تحریم بودیم، گفت: ما سال گذشته وعده دادیم دولت تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت ایران و ارکان دیگر خواهد توانست بودجه را محقق سازد و تا امروز نیز این گونه بوده است. 9 ماه از سال 98 گذشته است، بودجه های جاری به موقع پرداخت شده است و بودجه عمرانی نیز به میزان 34 هزار میلیارد تومان محقق شده است. طرح های مهم و مورد نظر دولت افتتاح و تا پایان سال سایر طرح ها نیز افتتاح خواهد شد.

 

رییس جمهور ادامه داد: این مهم در شرایطی محقق شد که آمریکا و صهیونیست ها فکر می کردند تحریم ها دولت ایران را ناتوان خواهد ساخت اما آنها ناامید شدند و ناامید خواهند ماند. ما بر مبنای خواست ملت در طول 9 ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم های بزرگی برداشتیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

 

رییس جمهوری لایحه بودجه ۹۹ را تقدیم مجلس کرد + متن لایحه

حجت الاسلام «حسن روحانی» ، رییس جمهور کشورمان پس از ارایه توضیحاتی در رابطه با لایحه بودجه 99 لایحه بودجه را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کرد.

 

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی  نیز پس از ارایه بودجه توسط رییس جمهور گفت: از دولت و همچنین رییس جمهور برای ارایه لایحه بودجه 99 تشکر و قدردانی می کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی پس از ارایه لایحه بودجه 99 از صحن مجلس به همراه وزرا و معاونان اش از صحن مجلس خارج شد.

 

ترامپ از ایران بخاطر آزادی شهروند چینی- آمریکایی تشکر کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به آزادی ژیو وانگ شهروند چینی- آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود، واکنش نشان داد.

 

طبق ترجمه ایسنا، ترامپ نوشت: او [ژیو وانگ] که در دوران دولت اوباما -علی‌رغم هدیه 150 میلیارد دلاری- بازداشت شده بود، در دولت ترامپ بازگشت. از ایران به دلیل یک مذاکره بسیار منصفانه تشکر می‌کنم. دیدید، می‌توانیم با یکدیگر به توافق دست یابیم.

 

آزادی زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در زندان بود، در مقابل آزادی دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود انجام شد. این امر با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس به سرانجام رسید.

 

بنا بر اعلام مسئولان کشورمان، در این روند با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی ژیو وانگ که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

 

دونالد ترامپ روز گذشته نیز خود، خبر آزادی این شهروند آمریکایی را اعلام کرد. همچنین وزیر امورخارجه مریکا با انتشار یک توئیت از عملکرد سازنده ایران در این زمینه ابراز خرسندی کرد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما