شناسهٔ خبر: 36871506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

خروجی پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد

50177

معاون استاندار لرستان گفت: خروجی پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

قاسم ولی زاده در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردها، فناوری‌ها، اختراعات، نوآوری‌ها محصولاتی از مراکز رشد و دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و فن بازارها به نمایش گذاشته شده است، اظهار کرد: وضعیت پژوهش در لرستان روند رو به رشدی دارد.

وی ادامه داد: این روند رو به رشد نشان‌دهنده این است که برنامه‌ریزی‌ها در طول سال‌های گذشته در حوزه پژوهش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری روند رو به رشد بوده است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه طی کردن روند پروسه ایده پردازی و تولید محصول در این نمایشگاه نمود داشت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده این است که دانشگاه‌های ما این توانمندی را دارند که نیازهای بخش‌های مختلف جامعه در حوزه سلامت، صنعت و ... فراهم کند و این مهم نیازمند همگرایی و همکاری بخش‌های مختلف است تا بتوانند نیازهای خود را به دانشگاه‌ها اعلام کنند.

معاون استاندار لرستان گفت: همچنین دانشگاه‌ها با توان و امکاناتی که در اختیار دارند نیازهای استان را رفع کنند.

ولی زاده با بیان اینکه در شرایط امروز تحریم می‌توانیم نیازهایمان را از طریق واحدهای فناور فراهم کنیم، عنوان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و دولت با ارتباط گرفتن با این واحدهای فناور و دانشگاه‌ها به ارتقا وضعیت پژوهشی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در امر پژوهش به دنبال جابجا کردن مرزهای دانش هستیم، بیان کرد: این دستاوردها و نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ما می‌توانیم، هرچند که در پژوهش نگاه دیگری مورد توجه است و باید اهتمام ویژه به آن داشته باشیم.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه مسئله پژوهش باید از پایه و مدارس، دانشگاه‌ها و ... مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پژوهش باید در استان کاربردی شوند و ماحصل پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

 انتهای پیام

نظر شما