شناسهٔ خبر: 36858836 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکواندوکار المپیکی ایران چگونه مدال برنز گرندپری مسکو را از دست داد؟

مسکو - ایرنا - مسابقات گرندپری تکواندو جهان در حالی به کار خود در مسکو پایان داد که میرهاشم حسینی در وزن منهای۶۸ کیلوگرم با وجود کسب سهمیه المپیک توکیو با شکست برابر ورزشکاری از چین از کسب مدال برنز این رقابت‌ها بازماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا، در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، «میرهاشم حسینی» در دور نخست که روز جمعه برگزار شد برابر «محمد کتبی» از بلژیک قرار گرفت و در حالی‌که با حساب ۱۶ بر یک پیش بود، نماینده بلژیک انصراف داد.

حسینی که با توجه به نتایج رقم خورده در روز اول و حذف ۲ نفر از حریفان مستقیمش، المپیکی شد در مسابقه رده بندی با «ژیائو» از چین روبه‌رو شد و در حالی‌که از حریف  پیش بود در راند سوم با عملکردی عجیب، سه مرتبه با ضربه چرخشی حریف مواجه شد و امتیازات زیادی را از دست داد تا در نهایت با حساب ۱۵ بر ۱۲ شکست خورده و دستش از مدال کوتاه بماند.

در همین وزن، «سروش احمدی» در نخستین گام مقابل «خاویر پرزپولو» قهرمان اروپا از اسپانیا قرار گرفت و با حساب ۲۳ بر ۱۶ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ از دیروز (جمعه) با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برتر جهان در مجموعه ورزشی "دینامو" شهر مسکو به مدت دو روز برگزار شد تا خیلی از تکواندوکاران جهان تکلیف خود را برای حضور در المپیک مشخص کنند.

در آغاز این مسابقات و در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم، «آرمین هادی‌پور» ابتدا برابر «مصطفی کاما» از سنگال به برتری ۱۸ بر ۴ دست یافت.

هادی‌پور که حضور خود در المپیک را قطعی کرده بود امروز برای کسب مدال برنز به مصاف «پوپوف» ورزشکار جوان روسها رفت و در ثانیه‌های پایانی، بازی را به راحتی به حریف داد و در نهایت با با حساب ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم، «سجاد مردانی» که با غلبه بر حریفانی از مکزیک، کوبا و جمهوری آذربایجان به فینال رسیده بود، برای کسب مدال طلا و سهمیه المپیک به مصاف «کیو دون» از کره جنوبی رفت.

مردانی در حالی که مسابقه را خوب آغاز کرد اما رفته رفته مغلوب حرکات چرخشی پی در پی حریف خود شد و وقتی به خود آمد که نزدیک به ۱۰ امتیاز از حریف خود عقب افتاده بود.

این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ به سود حریف باهوش کره ای به پایان رسید تا تیم ملی تکواندو ایران تنها با چهار ورزشکار تنها به یک مدال نقره دست پیدا کند.

کار مردانی هم برای کسب سهمیه المپیک نیز به اما او اگر کشیده شده است و او باید در مسابقات گرنداسلم چین که ماه آینده برگزار می‌شود به مدال طلا دست یافته تا راهی المپیک شود در غیر اینصورت باید از پای گیرنده تلویزیون شاهد رقابت های تکواندو در بزرگترین رویداد ورزشی جهان باشد.

نکته جالب مسابقات این بود که نمایندگان ایران از اواسط وقت دوم به بعد برابر ضربات چرخشی حریفان خود غافلگیر می‌شدند.
هدایت تیم ملی تکواندوی ایران برعهده «فریبرز عسگری» بود.

نظر شما