شناسهٔ خبر: 36855670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

۹۵ درصد زایمان‌ها در ایران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود

تهران- ایرنا- معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۵ درصد زایمان‌ها در ایران در بیمارستان‌ها و ۵ درصد باقیمانده نیز در روستاها توسط ماماهای دوره دیده انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی روز شنبه در دیدار با الله بخش ملک قائم مقام وزیر بهداشت جمهوری اسلامی پاکستان افزود: پیش از انقلاب در ایران بیش از ۶۰ درصد زایمان ها در روستاها توسط افراد دوره ندیده انجام می شد.

وی ادامه داد: کاهش مرگ و میر در کشور ما علاوه بر برنامه ها و تمهیدات بهداشتی، درمانی به دلیل توسعه زیرساخت های شهری و روستایی در ایران همچون توسعه شهری و روستایی، جاده های خوب، برق و آب انجام گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: یکی دیگر از علل کاهش مرگ و میر در کشور افزایش سواد سلامت مردم است. هر مرگ مادر باردار در کشور رصد و پایش می شود و مرگ مادران در بیمارستان ها در دو زمینه مورد بررسی قرار می گیرد؛ یکی مراقبت های قبل از زایمان و دیگری مراقبت های بیمارستانی که موجب مرگ می شود.

وی به تشکیل کمیته مرگ مادران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور پس از وقوع مرگ مادری اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در کشور ما یک مرحله قبل از این حادثه، یعنی اتفاقاتی که می توانسته اند منجر به مرگ شوند، ولی نشده اند نیز مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند.

رئیسی گفت: هم اکنون خدمات سلامت در سیستم سلامت کشور ما به صورت الکترونیک و فعال انجام می شود و بهورزان و مراقبان سلامت جمعیت خاصی تحت پوشش خود داشته و آمار مربوط به مادران باردار تحت پوشش خود را در اختیار دارند.

نظر شما