شناسهٔ خبر: 36845158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی

دستکم ۳۷ فلسطینی در شرق غزه زخمی شدند

در یورش روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی مردم غزه نزدیک مرز‌های فلسطین اشغالی، دستکم ۳۷ فلسطینی زخمی شدند

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از غزه؛ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در یورش روز جمعه نظامیان رژیم صهیونیستی به راهپیمایی "جمعه بازگشت" مردم غزه نزدیک مرز‌های فلسطین اشغالی، دستکم ۳۷ فلسطینی زخمی شدند.
گزارش اختصاصی سرویس بین الملل از غزه
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4254047"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2590077/4254047?width=350&height=250"></script></div>
اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به خبرنگاران گفت: در درگیری‌های روز جمعه در شرق نوار غزه دستکم ۳۷ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک زخمی شدند که از این تعداد، ۱۴ نفر بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند.
تظاهرکنندگان فلسطینی روز جمعه تظاهرات و تجمع هفتگی خود را علیه صهیونیستها تحت عنوان «راهپیمایی بازگشت» که از سه هفته پیش متوقف شده بود، از سر گرفتند.
صد‌ها تظاهرکننده در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و شعار‌های ضداسرائیلی سر می‌دادند، بعد از ظهر جمعه در پنج نقطه مختلف در امتداد مرز سرزمین های اشغالی در شرق نوار غزه تجمع کردند.
به گفته شاهدان، بسیاری از تظاهرکنندگان حصار‌های سیم خاردار را قطع کردند و برخی نیز به سمت نظامیان رژیم صهیونیست که در مرز مستقر بودند، سنگ پرتاب می‌کردند.
صهیونیست‌ها هم با شلیک نارنجک‌های اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی تلاش می‌کردند آن‌ها را پراکنده کنند و مانع از رسیدن آن‌ها به مانع مرزی شوند.
 
زخمی شدن ۹ فلسطینی در کرانه باختری
در درگیری نظامیان اشغالگران صهیونیست و فلسطینی‌های در کرانه غربی، یک جوان فلسطینی هدف گلوله قرار گرفت و از ناحیه شکم زخمی شد. حال این جوان وخیم گزارش شده است. در درگیری‌های دیگری که در مرکز ایست و بازرسی شهرک «بیت ایل» در شمال شهر البیره رخ داد هشت فلسطینی دیگر زخمی شدند. نیرو‌های اشغالگر برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که برای اعتراض به شهرک سازی و مصادره زمین هایشان تجمع کرده بودند، آن‌ها را با ده‌ها نارنجک دودزا و صوتی هدف قرار دادند. تظاهرات دیگری هم در طولکرم، کفر قدوم و عزبه شوفه در شمال کرانه غربی برای دفاع از اراضی فلسطینی که در معرض مصادره قرار دارند برگزار شد. کابینه رژیم صهیونیستی پس از آنکه دولت آمریکا اعلام کرد شهرک‌ها در کرانه غربی و قدس شرقی قانونی است، عملیات مصادره زمین‌های بیشتر و  اجرای طرح‌های جدید شهرک سازی را آغاز کرد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4253967"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2590077/4253967?width=350&height=250"></script></div>
بازداشت خبرنگاران فلسطینی در قدس
نظامیان رژیم صهیونیستی شماری از خبرنگاران شبکه تلویزیونی ”فلسطین“ را در قدس به مدت چند ساعت بازداشت کردند. اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی اعلام کرد مسئولان اسرائیلی تاکنون بیش از ۷۰۰ بار حقوق خبرنگاران فلسطینی را نقض کرده اند.
خبرنگار الجزیره در قدس اشغالی گفت: دانا ابوشمسیه مجری شبکه فلسطین نتوانست برنامه صبحگاهی خود را که در شهر قدس اشغالی اجرا می‌کرد، کامل کند. شماری از نظامیان اسرائیلی با یورش به محل تصویربرداری این برنامه، او و همکارش ”امیر عبدربه“ را برای بازجویی بردند. چند دقیقه پس از آن، کریستین ریناوی و علی یاسین دیگر خبرنگاران شبکه فلسطین هم در زمان حضور خود در باب العامود مسجد الاقصی بازداشت شدند. بازداشت این خبرنگاران چند ساعت ادامه داشت، اما پس از اعمال محدودیت‌هایی بر فعالیت هایشان، آزاد شدند. اسرائیل، فعالیت این خبرنگاران در قدس اشغالی را ممنوع کرد. این اقدام در چارچوب سیاست فزاینده اسرائیل علیه هر نوع فعالیت رسانه ای، سیاسی و فرهنگی فلسطینی‌ها در شهر قدس صورت می‌گیرد.
در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل به سیاست خود برای محدود کردن و در تنگنا قرار دادن خبرنگاران فلسطینی ادامه دهد، هر چند که این اقدام با محکومیت‌های بین المللی روبرو شده است. از ابتدای امسال بیش از ۶۰ خبرنگار هدف تیراندازی نظامیان اشغالگر قرار گرفته اند که همه آن‌ها در مرز‌های نوار غزه بوده اند. خبرنگاران در مناطق درگیری در کرانه باختری هم از حملات نظامیان اشغالگر در امان نبوده اند. در سال ۲۰۱۹، ۴ خبرنگار فلسطینی در تیراندازی نظامیان اشغالگر چشم خود را از دست دادند. اسرائیل همچنین چند هفته پیش، دفتر شبکه فلسطین را بست.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4254153"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2590077/4254153?width=350&height=250"></script></div>
تصاویری از درگیری و تیراندازی صهیونیستها به راهپیمایی جمعه بازگشت در غزه

نظر شما