شناسهٔ خبر: 36833899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رادیو بین المللی چین مطرح کرد؛

شکست توطئه آمریکا برای توقف توسعه چین با استفاده از شین جیانگ

یک رسانه چینی در تحلیلی می نویسد: توطئه آمریکا برای بازدارندگی توسعه چین با استفاده از مساله شین جیانگ شکست می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو بین المللی چین در مطلبی می نویسد: «مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرح به اصطلاح «لایحه سیاست حقوق بشر اویغورها سال ۲۰۱۹» را تصویب کرد.

این اقدام به منظور مداخله در امور داخلی چین و سیاه نمایی درباره سیاست چین برای اداره شین جیانگ و مبارزه با تروریسم و وضعیت کنونی حقوق بشر شین جیانگ به شمار می آید و پیامی نادرست به تروریست ها و خشونتگران ارسال می کند.

آمریکا با این اقدام به دنبال تخریب شکوفایی و ثبات شین جیانگ و جلوگیری از رستاخیز ملت چین است و کاملا توطئه آن برای بازدارندگی توسعه چین با استفاده از مساله شین جیانگ را فاش کرده است اما این توطئه حتما شکست می خورد.

مساله شین جیانگ با ملیت، دین و حقوق بشر ربطی ندارد بلکه مساله ای مرتبط با مبارزه با تروریسم و استقلال طلبیست. تصویب طرح فوق در مجلس نمایندگان آمریکا در واقع نتایج چین در مبارزه با تروریسم در شین جیانگ را منتفی کرده و به همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم لطمه زده است.

امور شین جیانگ کاملا جزو امور داخلی چین است و مداخله کشور و نیروی خارجی در آن برای چین قابل قبول نیست. توصیه می شود آمریکا از اندیشه جنگ سرد منصرف شده و آشنایی درستی با اوضاع کنونی داشته باشد و از تبدیل طرح فوق به قانون جلوگیری کرده و به مداخله در امور داخلی چین با استفاده از مساله شین جیانگ و مانع تراشی برای توسعه روابط دوجانبه پایان دهد.»

نظر شما