شناسهٔ خبر: 36831911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خواص هم در جریان حق و باطل قرار می‌گیرند

امام جمعه جیرفت گفت: خواص دارای قدرت تجزیه و تحلیل، بینش، اراده و حرکت هستند و ممکن است در جریان حق باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 20 خرداد 1375 در جمع فرماندهان سپاه اظهار داشت: این بیانات، بیانات به روز جامعه است و باید همیشه مد نظر باشد، این فرمایش در آنجا اجمالا به این شرح است که جامعه به دو دسته تقسیم می‌شود چه جوامع فعلی و چه جوامع گذشته، یک بخش خواص جامعه هستند .

وی بیان داشت: خواص دارای قدرت تجزیه و تحلیل، بینش، اراده و حرکت هستند و ممکن است در جریان حق باشند یا در جریان باطل، اما به هر حال با یک فکر و اندیشه‌ای وارد می‌شوند، اینها از جمله خواص جامعه هستند.

 سعادت‌فر افزود: در مقابل عوام، عوام افرادی هستند که اراده ندارند به دنبال سفره می‌گردند هر کجا سفره رنگین تر بود درآنجا جمع می‌شوند و این تقسیم‌بندی که حضرت آقا انجام می‌دهند ممکن است خواص افراد بی‌سواد باشند یا با سواد، عوام ممکن است افراد بی‌سواد باشند یا با سواد به هر حال خواص به عنوان علمدار هستند یا ممکن است در جبهه حق یا در جبهه باطل قرار گیرند.

وی ابراز داشت: عوام به عنوان رهرو و دنباله‌رو هستند آنها هم ممکن است در جبهه حق باشند یا در جبهه باطل و خواص در جریان حق به دو دسته تقسیم می‌شوند، اولین موضوع بحث ما خواصی هستند که در جبهه حق شمشیر می‌زنند علمداری می کنند.

سعادت‌فر با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی( ره) تصریح کرد: خارجی‌ها از امثال مدرس می‌ترسند نه از کسانی که با رای آنها موافق است و با همه سازش دارند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: اگر جامعه‌ای هم دغدغه‌اش دنیا شد این جامعه هم نمی‌تواند مکتبی باشد.

انتهای پیام/2655

نظر شما