شناسهٔ خبر: 36830153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای دومین رزمایش مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه‌ زابل در نمازهای جمعه منطقه سیستان

به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، دومین رزمایش مطالبه گری دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ زابل در نمازهای جمعه منطقه سیستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و فرا رسیدن روز دانشجو، دومین رزمایش مطالبه گری دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ زابل در نمازهای جمعه منطقه سیستان انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در نماز جمعه زابل گفت: ما وظیفه داریم مشکلات مردم را که یک مسئله‌ی مهم در جامعه است تا رسیدن به سرانجام پیگیری کنیم . اردوهای جهادی ما که در مناطق مختلف توسط دانشجویان بدون هیچ چشم داشتی ب اداره ای دولتی و غیردولتی تلاش می کنند و امروز مسئله محور شده است.

محمد مهدی نبوی افزود: مطالبه گری‌های ما از مسئولین نیز بر همین اساس انجام می شود که برای نمونه در آخرین مورد مطالباتی را در یک برنامه‌ی پرسش و پاسخ نمایندگان سیستان پیگیری کردیم که باعث خوشحالی است یکی از نمایندگان تشریف آوردند و پذیرای ایشان بودیم اما دکتر کیخا به مانند سالهای گذشته تشریف نیاوردند و پاسخگوی عملکرد خودشون در این 4 سال نشدند.

لزوم نظارت بر قیمت کالاهای اساسی

رضا میرزایی مسئول پایگاه شهید پیغان بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در هامون گفت: وضعیت معیشت مردم که پس از گرانی بی‌تدبیرانه بنزین صورت گرفت بسیار مهم و حیاتی است قرار بود دولت به عنوان قوه مجریه مانع از افزایش هیچگونه قیمتی بر کالا بشوند که تا الآن متاسفانه در این امر موفق نبوده‌اند و تسامح و سهل‌انگاری کرده اند و میبینید از کوچکترین وسایل ضروری گران شده تا هر آنچه که فکر کنید.

صف‌های کیلومتری گاز زیبنده مردم نیست

رضا خانیان مسئول کانون مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در نیمروز گفت: وضعیت گاز در استان _ نگرانی مردم در خصوص آب و گاز و اینکه چرا پس از گرانی بنزین تدبیری برای گاز و افزایش قیمت اندیشیده نشد؟ جناب استاندار ، دادستان محترم ، فرمانداران عزیز هیچ تدبیری برای این موضوع نکردید و نتیجه این شد که مردم باید علاوه بر تحمل فشار‌های اقتصادی برآمده از بی‌برنامگی و تنبلی و سهل‌انگاری دولتمردان امروز در صف های کیلومتری گاز منتظر بایستند. والله این مردم فقط و فقط به خاطر ولایت مداری و اعتقاد و اعتماد به نظام شان است که شرایط به معیشتی و اقتصادی را تحمل می کنند، این مسئله را بار‌ها و بارها شاهد بوده‌ایم علی‌الخصوص در نا‌آرامی‌های اخیر.

امیرحسین پودینه مسئول فکری سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در شهرستان بنجار بیان کرد: این استان یک مشکل که ندارد، دیوار مرزی و بازارچه های نیمه تعطیلش، طرح پرشبهه 46 هزار هکتار، کشمکش های خط راه‌آهن که آیا به زابل می رسد یا خیر، و طوفان‌های ۱۲۰ روزه و همه و همه تقریبا تدبیری پشت این مسائل نبوده و باز هم اعلام می کنیم آمادگی دانشگاه های استان برای حل مشکلات عیان است اما کجاست اعتماد به جوانان و دانشجویان. مدعی‌العموم کجاست که به این مسائل ورود کند؟

احمد علی احمد مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در علی اکبر بیان کرد: از این تریبون اعلام می‌کنم با توجه به گذشت یک سال از دوره‌ی مدیریت استاندار بر این استان پهناور ،از ایشان به عنوان نماینده عالی دولت دعوت می‌کنم با حضور در سیستان ، به عنوان نمایندگی از اقشار مختلف جامعه جلسه‌ای با دانشگاهیان این منطقه داشته باشند و به ارائه عملکرد خودشان در ۱۲ ماه گذشته و اقدامات آتی بپردازند البته یکبار ایشان قول داد اما انگار نه انگار.

محمد مقصود لو مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در شهریتان زهک گفت: استانداری سیستان و بلوچستان برخلاف آنکه این روزها از گذشته حالت بهتری گرفته و حداقل سیاست زدگی در آن کم شده است اما عدم پاسخگویی از عیوب مهم این استاندار فعلی است که ان شالله فتح باب شود، کجا هستند که از ایشان اقدامات اجرایی را مطالبه کنیم.

نامزدهای انتخابات توان  دفاع از حقوق مردم سیستان را داشته باشند

ایمان اکبری مسئول پایگاه شهید صلواتیان بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: همانگونه که از نماینده مردم سیستان بودجه استانی وضع قوانین و تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها برای حل مشکلات منطقه را مطالبه کردیم.

ایمان اکبری افزود: ایام ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی است به نامزدها توصیه می‌کنیم ابتدا نگاهی به خود کنند و نگاهی به لباس نمایندگی . اگر این لباس مناسبشان نباشد و در قامت اگر میتوانند برای این مردم کاری کنند و از حقوقشان دفاع کنند وارد شوند در غیر این صورت این جایگاه که میتواند خیلی‌ها را عزیز کند، توان آن را دارد که افراد ضعیف را رسوا و به ذلت بکشاند پس ، از هم‌اکنون تدبیر کنید . تاریخ همه را ثبت ، و آیندگان قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/3139

نظر شما