شناسهٔ خبر: 36830067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنبش دانشجویی باید گفتمان انقلابی‌گری را در جامعه فراگیر کند

امام جمعه ماکو با اشاره با اینکه جنبش دانشجویی در شرایط فعلی عهده‌دار رسالت سنگینی است، گفت: از جمله آن، جنبش دانشجویی باید گفتمان انقلابی‌گری را در جامعه فراگیر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماکو ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک به دانشجویان اظهار کرد: اکنون دانشجویان روحیه‌ استکبارستیزی را از آیات وحیانی قرآن کریم الهام گرفته‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات میام معظم رهبری، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری خصلت جنبش دانشجوئی در کشور، ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است و این حرکت، از ۱۶ آذر آغاز می‌شود.

امام جمعه ماکو  با اشاره با اینکه جنبش دانشجویی در شرایط فعلی عهده‌دار رسالت سنگینی است، گفت: از جمله آن، جنبش دانشجویی باید گفتمان انقلابی‌گری را در جامعه فراگیر کند و جنبش دانشجویی باید بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی را در جامعه افزایش داده و باید مسائل سیاسی کشور را به خوبی تحلیل کرده و به موقع اعلام موضع کند.

وی به آفت‌ها جنبش دانشجویی نیز اشاره و بیان کرد: جنبش دانشجویی آفت‌هایی نیز دارد و دانشجویان باید مواظب باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند و هواسشان را جمع کنند که مبادا آلت دست استکبار جهانی و هم‌پیمانان استکبار و پیاده‌نظامان استکبار در داخل کشور قرار بگیرند و همچنین مبادا از آرمان‌ها اسلام و انقلاب و حضرت امام و مقام معظم رهبری دور شده و به آنها پشت کنند.

هاشمی تصریح کرد: علاوه بر آن دانشجویان نباید سطحی‌نگر و سطح اندیش بوده و مواظب باشند تا در دام احزاب سیاسی گرفتار نشده و همچنین هرگز هدف خود را گم نکنند.

انتهای پیام/۶۱۰۳۰/ن

نظر شما