شناسهٔ خبر: 36830021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اطفای حریق هوایی

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اطفای حریق هوایی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز چهارمحال و بختیاری،معاون آمادگی ومقابله سازمان مدیریت بحران در ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گفت:به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از بحران‌های طبیعی، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اطفای حریق هوایی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قرار گرفت.  

محمدفرید لطیفی افزود: به همین منظور دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت نیاز به اطفای حریق می‌توانند درخواست خود را برای اعزام بالگرد اعلام کنند.

لطیفی اضافه کرد: برنامه‌های عملیات اضطراری اکنون تعیین تکلیف شده است و بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی در برابر آن مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: پیاده سازی قانون مدیریت بحران کشور باید مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.

لطیفی گفت: مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور باعث کاهش مشکلات خشکسالی، مهار سیلاب ها، کنترل فرسایش، کم شدن میزان خسارت و بهبود وضعیت معیشت می‌شود.

محمدفرید لطیفی افزود: چهارمحال و بختیاری برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی آمادگی لازم را دارد و سازمان مدیریت بحران کشور در استان هیچگونه نگرانی ندارد.

لطیفی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در سیل بهار امسال بدون هیچگونه تلفات جانی عملکرد موفقی داشت.

بهار امسال به دنبال سه موج بارندگی سیل آسا در استان چهارمحال و بختیاری، شش هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان وارد شد.

نظر شما