شناسهٔ خبر: 36828157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

ثبت‌نام داوطلبین مجلس در تبریز به ششمین روز رسید؛

کارناوال‌ها ادامه دارد/ پزشکیان خود را اصولگرا خواند!

ششمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس با ثبت‌نام عضو اسبق شورا شهر تبریز و مترجم سابق وزارت امور خارجه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی آناج؛ ششمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور عضو اسبق شورای شهر تبریز آغاز شد.

نازیلا آصفی که عضو شورای شهر تبریز در دوره‌های دوم و سوم بود اظهار داشت: متولد سال ۴۱ هستم و دکتری مدیریت دارم، در دور اول و دوم شورای شهر تبریز حضور داشتم.

وی ادامه داد: اولین زنی بودم که بعد از انقلاب معاون فرماندار شدم و بعد از تجدید بیعت با شهدا برای ثبت‌نام آمدم، هدفم خدمت به مردم جهت اصلاح امور است.

مترجم سابق وزارت امور خارجه ثبت‌نام کرد

پرویز احمدزاده، هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی و مترجم سابق وزارت خارجه در اردن است. وی با بیان اینکه اتفاقاتی رخ داده در چهل سال گذشته که اشرافیت سیاسی کم شده است، اظهار داشت: بیش از ۶۰ ماه با یک تیم کارشناسی مشکلات شهری و استانی را بررسی کردیم و محصول این شصت ماه راهکار علمی و عملی بود.

احمدزاده در خصوص تعلقش به حزب خاصی عنوان کرد: با احترام به تمام جریان‌ها و احزاب معتقدم فارغ از دغدغه‌های سیاسی باید جریان مردمی به راه بیندازیم زیرا جریان مردمی بالاتر از جریان‌های سیاسی است، از حزب مردم هستیم.

وی در خصوص ضعف‌های مجلس دهم ابراز داشت: مجلس دهم یک مجلس احساسی بود و مردم بر اساس ذوق‌زدگی به نمایندگان رای دادند، مجلس یازدهم با توجه به پویایی و جوانی می‌تواند مشکلات را حل کند زیرا مجلس هرچه قدر جوانتر باشد مشکلات بیشتر حل می‌شود.

احمدزاده افزود: سوالم این است که مجلس برای اصول مصرح چه کار کرده و آیا بودجه نویسی بر جای خود نشسته است؟ از برنامه پنج ساله سوم تا هفتم بنا بود در هر برنامه ۲۰ درصد دولت با واگذاری به بخش خصوصی چابک‌سازی شود اما آیا این اتفاق افتاد؟

وی با اشاره به تعدد نفرات همراه وی گفت: این افراد محصول جلسات شصت ماهه است و تمام افراد، کسانی هستند که ما را کمک کردند و هدف واقعی امنیت اقتصادی مردم برای تامین معاش است. هزینه خاصی در انتخابات ندارم و هزینه من این افراد است و به هیچ جریان ثروت و قدرت وابسته نیستم.

پزشک خیّر به دنبال حقوق مردم

محمد ایرجیان دیگر داوطلبی بود که امروز با حضور در فرمانداری تبریز نسبت به انتخابات ثبت‌نام کرد. وی با بیان اینکه با علم، آگاهی، تخصص و شجاعت پا به عرصه کارزار انتخاباتی گذاشتم، گفت: امروز آذربایجان و ایران نیازمند فداکاری است و فداکاری از عهده یک نماینده شجاع و متخصص و دلسوز برمی‌آید. امروز مردم خواستار تغییر و تغییر رویکرد نمایندگان و مجلس هستند.

رئیس سابقه جامعه پزشکی استان با اشاره به اینکه از قشر پایین آمدم و حتی در جلوی باغ گلستان کفاشی کردم، عنوان کردن: به خاطر حقوق مردم در برابر مسئولین نالایق هزینه دادم و به نقش حضور بانوان و جوانان معتقدم. اهل مبارزه‌ به نفع مردم و نظام هستم و برای عظمت آذربایجان و ایران باید با تخصص و تعهد و دلسوزی وارد کارزار شویم.

وی ادامه داد: دغدغه کسبه، کارگر و خانم‌ها و ورزشکاران دارم و سرم به خاطر خدمت صادقانه و بی منت بالاست. هیئت همراه خانواده‌ام، بردار شهید پاشایی و روحانیت عزیز، دانشگاهیان و کسبه است.

ایرجیان در پاسخ به سوالی در خصوص طرح تحول سلامت عنوان کرد: در اصل طرح تحول سلامت خوب است اما متاسفانه چون کار غیرکارشناسی و عجله‌ای شد، شاهد لطمات به مردم مستضعف هستیم و مردم دچار مشکل شدند. 

وی در خصوص جریان سیاسی و هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: از بطن مردم برخواستم و در خط نظام و ولایت و مردمی هستم و متعلق به حزب خاصی نیستم. در دوره قبل شورای شهر تبریز نیز شرکت کرده بودم و درکمتر از سی روز بدون هزینه خاصی ۲۴ هزار رای آوردم زیرا مردم دنبال خدمت صادقانه هستند.

معرفی اعضای هیئت اجرایی انتخابات تبریز

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران در خصوص انتخاب اعضای هیئت اجرایی گفت: اعضای هیئت اجرایی ۱۱ نفر هستند که هشت نفر از آنان معتمدین مردم هستند. اسامی این افراد عبارت است از: حسین پورفیضی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، فرخ جلالی، نیک نامی، سیدغفار حسینی، سید محمد وثیق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری و حکیمه غفوری و هستند.

در ادامه محبوب علیلو، دادستان تبریز با بیان اینکه بنای ما این است که انتخابات سالم و در شان نظام جمهوری برگزار شود، عنوان کرد: اعضای هیئت اجرایی به هیچ وجه حق جانبداری در انتخابات را ندارند و احیانا اگر طرفداری صورت بگیرد به مانند قانون هم با این افراد و هم با کسانیکه مرتکب جرایم شوند، برخورد می‌شود.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: احیانا اگر تخلفاتی انجام شود بدون توجه به جایگاه با جدیت برخورد می‌شود، از مردم هم می‌خواهیم با کاندیداهایی که اقدام به نقض قانون می‌کنند همراهی نکنند زیرا نماینده مجلسی که قانون گذار است اگر نقض قانون کند نمی‌توانند نماینده واقعی باشد.

ثبت‌نام ناشناخته‌ها در روز ششم

مهدی عبدی متولد سال  ۶۱ و ارشد روانشناسی دیگر داوطلبی است که برای ثبت‌نام به فرمانداری آمد. وی با بیان اینکه کارمند دولت است، گفت: هدفم از حضور لبیک گویی به فرمایشات رهبری در خصوص اینکه جوانان زمینه تشکیل دولت جوان و حزب الهی را فراهم کند، است و به دعوت شورای هماهنگی حزب الله و جمعی از اساتید و طلاب آمدم.

دیگر داوطلبی که عنوان کرد برای حمایت از اقشار ضعیف آمده است، زهرا عبدالهی و  مدیر دبستان و فوق لیسانس است.

حسن فیض‌زاده دیگر داوطلبی بود که از حزب ندای ایرانیان برای ثبت‌نام بود. وی بازنشسته آموزش‌وپرورش و ارشد مدیریت آموزشی است که در خصوص هدف از شرکت در انتخابات گفت: مجلس دیگر راس امور نیست و می‌خواهم یک سری مسائل به جایگاه اصلی برگردد و فرصت‌هایی که از مدیران شایسته گرفته شده بازگردانده شود، همچنین اینکه زبان مادری به جایگاه خودش برگردد.

وی ادامه داد: تبلیغات کاغذی نخواهم داشت و اگر شورای اصلاح‌طلبان قبول کنند جز لیست خواهم بود و اگر نه به نفع کاندیدای اصلح کنار می‌کشم.

داوطلب جوان دیگری که برای ثبت‌نام در فرمانداری حاضر شد. سولماز طهمورسی و متولد ۶۸ و ارشد مدیریت بازرگانی بود که بدون وابستگی به حزب خاصی ثبت‌نام کرد.

پزشکیان خود را اصولگرا هم خواند!

مسعود پزشکیان، نائب‌رئیس مجلس شناخته شده‌ترین چهره‌ای بود که بعد از ظهر جمعه جهت ثبت‌نام در مجلس وارد فرمانداری تبریز شد.

وی در پاسخ به خبرنگار آناج در خصوص تصمیم برای ریاست مجلس و مطالعه سیاست‌های کلی قانونگذاری اظهار داشت: تصمیمی برای ریاست مجلس ندارم. هر مساله‌ای در هیئت رئیسه مطرح شده و در کمیسیون‌ها سیاست گذاری و بحث می‌شود و بدون مطالعه انجام نمی‌شود.

وی در خصوص پایبندی به خط اصلاح‌طلبان نیز گفت: همیشه مستقل آمدم و تنها در دور دوم از لیست اصلاح‌طلبان شرکت کردم. به شدت پایبند اصلاحات هستم همانطور که پایبند اصولگرایی هستم اما سر در نمیاورم اصولگرایان به چه چیزی پایبندند که ما نیستیم.

نائب رئیس مجلس در خصوص ضعف‌های مجلس دهم عنوان کرد: روش‌هایی که این مجلس در پیش گرفت با دوره‌های قبل یکی است و علت عدم تغییر به دلیل پیروی از همان روش‌های قبلی است اگر مشکلاتی نیز در جامعه وجود دارد مربوط به مجلس‌های گذشته است.

وی ادامه داد: چیزی که از دست ما بر می‌آید تلاش می‌کنیم که کار کنیم به طور مثال در دور هشتم که اولین دوره ما بود در بهداشت و درمان گشایشی انجام شد که قبلا نبود و یا در این دوره اصلی‌ترین بحث تحریم و مشکلات پیش آمده بود که وارد همین حوزه‌ها شدیم، در این دوره نمایندگان استان کاری کردند که در هیچ دوره‌ای انجام نشد و به ثمر رسیدن مس سونگون، خط اتیلن، احیای دریاچه ارومیه و تصفیه خانه‌ها حاصل این دوره بود.

پزشکیان با اشاره به اینکه نمی‌توان به مجلس نمره داد، گفت: نمره یعنی تصمیم و تقسیم بندی و مشخص کردن غلط‌ها در حالیکه این شاخص را نداریم تا نمره بدهیم. تا زمانیکه چنین نمایندگانی به مجلس راه یابند و چنین مجلسی باشد این وضعیت ادامه دارد. اگر انتخابات استانی بود فکر می‌کنم کارها بهتر پیش می‌رفت و هرکس به جای اینکه به فکر شهر خودش باشد به فکر پروژه استانی باشد.

وی در خصوص مجلس بدون لاریجانی و تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد: مجلس با لاریجانی و بدون لاریجانی هیچ تفاوتی ندارد همانطور که مجلس بدون من فرقی ندارد زیرا عملکردها موثرند. هیچ تبلیغات انتخاباتی ندارم و در دوره‌های قبل نیز مردم برای من تبلیغ کردند.

نماینده ادوار تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت مالی ابراز داشت: در کل کشور باید شفاف سازی انجام شود اگر fatf داخلی را تصویب کنیم زمین خواری و رانت خواری دیگر انجام نمی‌شود.

داوطلب بعدی که با سودای صندلی بهارستان وارد فرمانداری تبریز شد، لطیف لطیفی فوق لیسانس علوم استراتژیک و مدرس دانشگاه بود.

وی اصلاح ساختار بودجه‌نویسی و تقویت پول ملی را جز برنامه‌های اساسی خود دانست و گفت: با کسانی که تلاش می‌کنند کاری ندارم اما وقتی درباره شهر اولین‌ها حرف می‌زنیم در اصلاح ساختارها نیز باید اولین باشیم، وظیفه نخبگان دید کلان استراتژیک است.

وی در خصوص اینکه در کدام لیست سیاسی قرار دارد، عنوان کرد: حرفهایی زده شده اما هنوز نتیجه مشخص نیست که در لیست اصولگرایان باشم البته همه با امید زندگی می‌کنیم و باید دید که در آینده چه خواهد شد.

درخواست فرماندار برای ثبت‌نام ساعات اولیه در آخرین روز

بعد از اتمام زمان ثبت‌نام در ششمین روز، بهروز مهدوی در جمع خبرنگار در تشریح آخرین آمار گفت: در ششمین روز ۳۲ نفر در کل ثبت‌نام کردند که ۴ نفر خانم بودند. در کل ۱۸۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۹ نفر از این تعداد خانم هستند.

وی ادامه داد: مدرک تحصیلی ۲۳ نفر دکتری، ۱۴۴ نفر کارشناسی ارشد، ۸ نفر کارشناسی و ۵ نفر تحصیلات حوزوی است و بیشترین فراوانی سنی ۳۶ تا ۴۵ و بیشترین افراد کارمند و شغل آزاد هستند.

فرماندار تبریز ادامه داد: از این تعداد هفت نفر سابقه نمایندگی و ۳۵ نفر سابقه داوطلبی دارند و از داوطلبان دیگر درخواست می‌کنیم که فردا در روز آخر حتما اوایل وقت اداری مراجعه کنند و اگر مدرک تحصیلی‌شان دچار مشکل است به وزارت کشور مراجعه کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امکان تمدید زمان ثبت‌نام وجود دارد اما این مساله نیازمند صدور دستور از سوی وزارت کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما