شناسهٔ خبر: 36824516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس حوزه هنری کشور:

قزوین شهر تدین و تمدن است

قزوین - ایرنا - رییس حوزه هنری کشور، قزوین را شهر تدین و تمدن خواند و گفت: اینکه هنرمندان قزوینی، مسجد را به عنوان خواستگاه فرهنگی خود معرفی می‌کنند نشان از پیوند هنر و معرفت این افراد دارد.

صاحب‌خبر -

محسن مومنی شریف شامگاه پنجشنبه در اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار داشت: نخستین هنرها برای بیان مناسک دینی و اعتقادی پا در میدان گذاشتند.  
مومنی شریف با بیان اینکه ستاره شدن با شهره شدن در دنیای هنر را باید متفاوت از یکدیگر بدانیم، تصریح کرد: ستاره شدن در فرهنگ شیعی، معنای متفاوتی با شهره شدن دارد زیرا ستاره‌ها افرادی هستند که پس از مرگ بیشتر از دوران حیات خود می‌درخشند.
وی ادامه داد: امروز برخی‌ها تصور می‌کنند که ستاره آسمان هنر هستند در حالی‌که این افراد در بالاترین سطح، تنها افرادی مشهور خوانده می‌شوند.
رییس حوزه هنری کشور با بیان اینکه ستارگان واقعی و هنرمند پیامبران، امامان و شهدا هستند، تصریح کرد: شهیدان رجایی، ابوترابی، بابایی و لشگری نمونه‌های بارز ستارگان این شهر و دیار به شمار می‌روند.

هنر راهی برای خودسازی است

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم گفت: هنر یکی از بهترین راه‌های خودسازی است و هنر نمایش در مسجد نیز می‌تواند به تزکیه نفس کمک کند.
 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: تمام فرزندان انقلاب باید در قالب هنر، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران را نهادینه نمایند.
در پایان این مراسم، گروه نمایشی امن‌ترین جای دنیا از لرستان به عنوان رتبه نخست این جشنواره معرفی شد و  نمایش به خاطر مروارید از هرمزگان رتبه دوم را در این رقابت کسب کرد.
گروه نمایشی خوب، بد، زشت از قزوین نیز توانست در این جشنواره رتبه سوم را از آن خود کند.
جایزه منتخب از نگاه تماشاگران به همراه لوح تقدیر و هدیه نقدی به گروه نمایشی کفش از استان گلستان و جایزه ویژه مرحوم فرج‌الله سلحشور نیز به گروه نمایشی اپرت قزاقی از استان گلستان تعلق گرفت.

لوح تقدیر جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال نیز به گروه نمایشی روزی که بهشتی شدم از استان اردبیل اهدا شد و دومین لوح تقدیر این جشنواره به گروه نمایشی ارباب صاحبدلان از قم تعلق یافت.

در این جشنواره ۱۵ اثر از ۱۳ استان با یکدیگر رقابت کردند.

نظر شما