شناسهٔ خبر: 36821501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین :

کمیته امداد ابزار تبلیغات انتخاباتی نشود

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مراقب باشید عده‌ای کمیته امداد و کمک رسانی‌ها را ابزار تبلیغات انتخاباتی خود نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار مرتضی بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: در روایات دینی بر اکرام ایتام بیشتر از اطعام آنان تاکید شده است و نسبت به کسانی که یتیم را اکرام نمی‌کردند سرزنش شده است. این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما عزیزان در نحوه پرداخت به محرومان و مستمندان نیز این اکرام را ملاحظه می‌ کنید.

وی عنوان کرد: خدای متعال به انسان‌های متمول و ثروتمند می‌فرماید؛ اینطور نیست که شما درحال محبت کردن به ایتام و نیازمندان هستید بلکه حق آنها در مال شما قرار داده شده است که شما در حال انجام این موضوع هستید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: روزهای ابتدایی که کمیته امداد کار خود را آغاز کرد در جلسه ای در شهر آبیک این جمله را گفتم که مردم ما خودشان روحیه ‌کمیته امدادی و کمک رسانی را به یکدیگر و نیازمندان و مستمندان دارند و همه نیروهای فعال کمیته امدادی هستند.

وی بیان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم مستقل شوند و برای عدالت و امرار معاش و تولید سرپای خود بایستند. کمیته امداد باید به گونه ای عمل کند که بحث توانمندسازی مددجویان جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: جزو تاکیدات قرآن کریم است که ما باید افرادی که ماخوذ به حیا هستند و شاید نیازهای خود را مطرح نکنند خودمان به سراغ آنها برویم و مبادا مورد غفلت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر اعتماد مردم است که سرمایه بزرگی برای همه ماست که اگر خطایی رخ دهد صدمات بزرگی به این سرمایه خواهد زد. امسال انتخابات مجلس را درپیش داریم باید مراقب بود عده ای کمیته امداد و کمک رسانی‌ها را ابزار تبلیغات انتخاباتی خود نکنند.

ساخت ۷۵۰ مسکن برای مددجویان قزوین

مرتضی بختیاری، ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ابتدای این دیدار اظهار کرد: مقوله توانمندسازی موضوع مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که سه رکن آن اشتغال، مسکن و فعالیت‌های فرهنگی برای بارورکردن روحیه مقاومت مددجویان است که در استان‌های مختلف در این حوزه کارهای خوبی درحال انجام است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری که عمری کمتر از هشت سال دارد در قالب مسجدمحوری راه اندازی شده است که کمیته امداد وظیفه نظارت بر این مراکز را دارد که در این طرح صندوق‌های صدقات آن محله جمع‌آوری شده و به همت امام جماعت آن مسجد بین مستمندان توزیع می‌شود. تا به امروز سه‌هزار مرکز نیکوکاری در کل کشور راه اندازی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: طی‌برنامه ریزی صورت گرفته قرار است طی دوسال ۷۵۰ مسکن برای مددجویان قزوین که فاقد مسکن هستند، ساخته شود. اولویت ما ایتام و پس از آن خانواده‌های بالای سه نفر است که الحمدالله با این شرایط دیگر خانواده محروم بدون‌ مسکن را در استان قزوین نخواهیم داشت.

نظر شما