شناسهٔ خبر: 36820438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تصاویر | ورود ترامپ و ملانیا به آمریکا پس از شرکت در اجلاس جنجالی ناتو

رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا پس از شرکت در اجلاس ناتو که با حاشیه های فراوانی همراه بود به واشنگتن بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، وب سایت انگلیسی دیلی میل درباره بازگشت ترامپ با این عنوان نوشت: ترامپ خیلی خونسردانه به آمریکا بازگشت و ادعا کرد که مورد احترام سران ناتو قرار گرفت و به توافقات خوبی با رهبران این کشورها دست یافته است.  این در حالی است که ترامپ در پی تمسخر و دست انداختنش توسط رهبران دنیا لندن را ترک کرد و جاستین ترودو را دورو خطاب کرد.

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری با رسانه ها شرکت نکرد و به سرعت لندن را ترک کرد.

این تحولات در حالی رخ داد که ترامپ در توئیترش نوشت: رسانه های جعلی و دروغ پرداز از هیچ تلاشی برای کوچک و بی اهمیت شمردن سفر بسیار مهم  من به لندن برای شرکت در اجلاس ناتو دریغ نمی کنند.

ترامپ همچنین در توئیت دیگری نوشته است: توافق خوبی با سران کشورهای عضو ناتو داشتم.حتی آنها را مجبور کردم که 130 میلیارد دلار در سال به بودجه هایشان اضافه کنند. 400 میلیون در سال تنها در ظرف 3 روز، بدون هیچ افزایشی برای آمریکا، فقط احترام عمیق.

دیلی میل در ادامه می افزاید: ادعای ترامپ درباره این رقم درست بود و ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو نیز آن را تایید کرد. اما بدست آوردن احترام بیشتر با توجه به ویدیوی منتشر شده از جاستین ترودو و  دیگر رهبران که در حال تمسخر ترامپ بودند این ادعا را رد می کند.

لازم به ذکر است که روز گذشته اجلاس ناتو در لندن پایان یافت و بیانیه 9 بندی منتشر شد که طی آن به فرصت‌ها و چالش‌هایی که این ائتلاف نظامی با آن مواجه است اشاره شده است. (اینجا)

310311

نظر شما