شناسهٔ خبر: 36819279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حاشیه نگاری شبستان از پنجمین روز ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس

بهتر از نمایندگان فعلی انجام وظیفه می کنم/ برای وضع قوانین بهتر در گام دوم انقلاب آمده ام

همزمان با پنجمین روز از انتخابات مجلس شورای اسلامی جمع کثیری از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم به وزارت کشور آمدند که معتقدند می توانند در حل مشکلات کشور گره گشا باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امروز پنجشنبه (۱۴ آذر) نیز وزارت کشور میزبان جمع کثیری از شرکت کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

 

افسانه صادقی ۳۷ ساله برای بار اول است که در این دوره از انتخابات وارد میدان رقابت کاندیدا می شود او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد حقوق پشت سر گذاشته و کارشناس حقوقی دفتر بازرسی امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور است و اظهار داشت: با فرایند حقوقی مجلس آشنا هستم هدف من برای حضور در مجلس در راستای رشته تحصیلی ام است و می خواهم به عنوان یک نماینده در تصویب مصوبات و قوانین تاثیر گذار باشم و بتوانم میان دیدگاه خود و دیدگاه عمومی در جامعه به یک نقطه مشترک برسم.

 

ویانا هرمزیار 35 ساله دانشجوی دکتری مدیریت دولتی و ارشد حسابداری است و کارمند قوه قضاییه است که در روزنامه رسمی کشور مشغول به کار است. وی در مورد احساس نیاز خود برای شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت، با توجه به اینکه مدیریت و برنامه ریزی نیروی انسانی تحقیق های زیادی داشتم جامعه ایران را جوان دیدم این جامعه نیازمند مجلس جوان و مجلس جوان نیازمند نمایندگان جوان است به همین دلیل برای شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر شدم امیدوارم بتوانم اعتماد مردم را جذب کنم.

 

سید یعقوب میرکتولی ۶۱ ساله نیز قرار است از حوزه انتخابیه علی آباد کتول برای رقابت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافته است. او کارمند بازنشسته سازمان راهداری است و گفت ، با توجه به تجاربی که دارم امیدوارم بتوانم در گام دوم انقلاب در وضع قوانین گامهای منسجمی بردارم تا شاهد دگرگونی در چهره اقتصادی و اجتماعی کشور باشیم.

 

محمدعلی سلیمی ۴۱ ساله با تحصیلات ارشد حقوق برای این رقابت بزرگ در میان کاندیدای دیگر اعلام حضور می کند و می گوید از حوزه انتخابیه اورمیه وارد این دوره از انتخابات می شوم کارمند دیوان عدالت اداری هستم و برای بار اول شرکت کردم اینقدر مشکلات کشور را گستره دیدم که گفتم اگر کاری از دستم برآید کوتاهی نکنم، مجلس دهم مجلس ضعیفی بود که به دغدغه های مردم توجه نکرد و در حل مشکل بیکاری و اقتصادی و سیاسی خوب عمل نکرده است تا جایی که دوره های بعدی مجلس باید این مشکلات را پیگیری کنند.

 

طهماسب حضرتی انار کولی جانباز اعصاب و روان است  که از رودبار گیلان می خواهد وارد انتخابات شود و مدیر مدرسه استان البرز که ۵۰ سال دارد و بازنشسته نیروهای مسلح است و  مدرک معادل دکترا دارد و  می گوید با توجه به کم و کاستی هایی که در مجلس دیدم این توانایی را در خود دیدم که بهتر از نمایندگان فعلی انجام وظیفه کنم که هنوز در بسیاری از طرحها و لوایح رای ممتنع می هند، رای ممتنع چه معنی دارد یا من در مجلس هستم و موافقم یا نیستم و مخالف طرحی هستم.

 

وی ادامه داد: بنده بهتر از آنها می توانم اظهار نظر کنم، از عملکرد مجلس اصلا راضی نیستم. چرا نمایندگان چند درصد از حقوق خود کم نکردند تا با وضعیت معیشتی مردم همدردی کنند نماینده ای که در وعده غذایی پنج نوع غذا دارد چگونه می تواند درد مردم را درک کند. نماینده ای که 54 هزار شاسی بدون گمرکی وارد می کند چگونه می تواند درد مردم را بفهمد.

 

محسن صحرا رو  39 سال دارد و ارشد رشته حسابداری است که مدیر امور اداری پشتیبانی یک شرکت خصوصی است و معتقد است نماینده ای که برای تبلیغات خود میلیارد ها هزینه می کند بعد از ورود به مجلس نیز برای مردم کار نمی کند، متاسفانه بعد از ورود به مجلس نمایندگان را نمی توان دید، مرده من در مجلس بهتر از زنده نمایندگان است زیرا درد مردم را می فهمم، نماینده ای که مجوز پروشه بدون مالیات گمرکی می گیرد درد کشاورز و زلزله زده را نمی داند.

 

علی اسلامی ۴۹ ساله با مدرک ای تی در مقطع ارشد در وزارت کشور برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شرکت کرده است که در بانک کشاورزی مشغول کار است و معتقد است مجلس جایگاه خود را از دست داده و ضعیف عمل کرده است این جایگاه ، جایگاه شهید مدرس نبود فکر می کنم بتوانم در مجلس موثر باشم.

 

حمزه گودرز نیا نیز در کسوت روحانی و با لباس طلبه وارد وزارت کشور شده و مدرس حوزه است. وی ۳۵ سال دارد و از حوزه انتخابیه کرمانشاه و گیلانغرب و سرپل ذهاب وارد این رقابت می شود و قصد دارد با ورود خود بعنوان نماینده مجلس اتحاد و انسجام میان دو منطقه سرپل ذهاب و گیلانغرب برقرار کند و معتقد است بسیاری از طرحها به خاطر بداخلاقی های سیاسی در این منطقه اجرا نشده است/.

 

نظر شما