شناسهٔ خبر: 36818034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با اجرای طرح پویش ملی نهال کاری در کشور

آغاز کاشت ۳ میلیون اصله نهال در ایلام

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: همزمان با سراسر کشور در طرح پویش ملی نهال کاری، سه میلیون اصله نهال در هشت هکتار از اراضی استان کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «حجت فتحی» ظهر امروز(۱۴ آذر) در آیین آغاز کاشت ۳ میلیون اصله نهال در این استان، اظهار کرد: پنجشنبه۱۴ آذر ۱۴ میلیون نهال در سراسر کشور با شعار نهالکاری همگانی، برای ایران سبز کاشته می وشد.

 

وی در جریان اجرای یان طرح در شهرستان مرزی مهران، ابراز کرد: همزمان با سراسر کشور در طرح پویش ملی نهال کاری،۳ میلیون اصله نهال در ۸ هزار هکتار از اراضی استان کاشت  می شود.

 

فتحی گفت:  این طرح نهالکاری همگانی با محوریت منابع طبیعی و مشارکت اقشار مختلف مردم و سازمان های مردم نهاد در ۱۰ شهرستان استان ایلام اجرا می شود.

 

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: استان ایلام در نهال کاری پایلوت و استان برتر کشور است به طوریکه بیش از ۷۰ هزار هکتار از بیابان های استان  در چند سال اخیر  نهال کاری شده است.

 

فتحی  خاطرنشان کرد: استان  ایلام داری ۱۰  نهالستان با تولید بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال در  سال است که علاوه بر تامین نهال برای  کاشت در ایلام، قطب تولید و صادر کننده اصلی نهال به سایر استان های کشور است.

نظر شما