شناسهٔ خبر: 36817219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

۲۰ هزار کتاب در طرح پاییزه گیلان به فروش رسید

50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب در ۲۰ کتابفروشی استان، گفت: گیلان رتبه ششم میزان فروش در طرح مذکور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، از فروش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی کتابفروشی های استان در طرح پاییزه کتاب ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ کتابفروشی در استان مجری طرح پاییزه کتاب بودند.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه ششم کشور در میزان فروش طرح پاییزه کتاب را کسب کرد، افزود: گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌های طرح پاییزه کتاب ۹۸ در کشور، هفت درصد فروش این طرح را به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتابفروشی فرازمند رشت را حایز رتبه پنجم پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور دانست و گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۶ کتاب در کتابفروشی‌های مجری طرح در استان به فروش رفته است.

فاضلی اجرای طرح مذکور را با هدف معرفی کتابفروشی ها به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر دانست و متذکر شد: هزینه کردن برای کتاب نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می شود و لذا زمانی جامعه پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با اشاره به غربت کتاب در جامعه امروز، تصریح کرد: انسان بدون کتاب در برابر مشکلات اجتماعی و فرهنگی آسیب پذیر می شود.

این مقام مسئول از فعالیت ۱۳۷ کتابفروشی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: طرح پاییزه کتاب از ۲۳ آبان ۹۸ آغاز شد و تا ۵ آذرماه ادامه داشت.

انتهای پیام

نظر شما