شناسهٔ خبر: 36801984 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجموعه داستانی طلوع ققنوس‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید می‌شود

تهران- ایرنا - مجموعه داستان مصور و متحرک (کمیک موشن) ‌ طلوع ققنوس‌ها با محوریت زندگی حاج عباس باقری، راوی کتاب «عباس دست طلا» و کتاب «دلتنگ نباش» زندگی شهید مدافع حرم، روح الله قربانی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید می شود.

صاحب‌خبر -

نشست خبری آغاز تولید این مجموعه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت روز چهارشنبه با محوریت زندگی راوی کتاب «دلتنگ نباش» زندگی شهید مدافع حرم، روح الله قربانی که رهبر معظم انقلاب آن را تقریظ نمودند، به میزبانی مجمع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انقلاب اسلامی، در پاتوق خبر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
رضا امیدوار تجریشی، نماینده مجمع تولیدکنندگان و فعالان انقلاب اسلامی مبین مدیا ضمن بیان توضیحاتی درباره این مجموعه گفت: هدف از تولید این مجموعه، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.  این مجموعه در هفت قسمت از شبکه افق پخش خواهد شد.
دبیر جوانان مجمع تولیدکنندگان و فعالان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گام اول با خاطراتی مواجه هستیم که کتاب هایشان نوشته شده اما در ادامه راه، ممکن است به سوژه هایی بپردازیم که هنوز کتابشان نوشته نشده و کمیک موشن های تولیدی باعث می شود نویسندگان دفاع مقدس به سراغ این سوژه ها بروند.


 حاج عباس باقری نیز به نقل خاطراتی از اولین روز جنگ و اعزامش به مناطق جنگی غرب کشور پرداخت.

 به دنبال فرهنگ سازی هستیم
سلطانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل فجر جهاد که سابقه حضور در جبهه ها را دارد  با اشاره به موقعیت این شرکت در جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: ما در جنگی تمام عیار هستیم و در سال گذشته شاهد سرمایه گذاری دشمن بر روی اعتصابات رانندگان حمل و نقل عمومی بودیم که شکر خدا این توطئه هم خنثی شد. ما به دنبال فرهنگ سازی هستیم و برای همین، نمونه های خوبی مثل حاج عباس باقری را باید به جامعه و خصوصا افرادی که در این صنف هستند، معرفی کنیم.
سلطانی افزود: مدت زمان تولید این اثر سه ماه است و امیدواریم وظیفه خود را در پیوند اقتصاد و فرهنگ، به خوبی انجام دهیم.

بازسازی صحنه های جنگ، هزینه زیادی می برد
امیرحسین دولت آبادی، کارگردان این مجموعه نیز در این نشست خبری گفت: بازسازی صحنه های جنگ، هزینه زیادی می برد و مجبور بودیم داستان هایمان را در قالب کمیک موشن ارائه کنیم. مجموعه طلوع ققنوس ها چند فصل است که فعلا ساخت دو فصل از آن را آغاز کرده ایم و برای این کار از نیروهای حرفه ای و از بهترین پترن ها بهره برده ایم.
وی تصریح کرد: تلاش داریم این محصولات را به نحوی عرضه کنیم که علاوه بر پخش در رسانه ملی در شبکه های اجتماعی نیز قابلیت انتشار و تاثیرگذاری قابل توجه برای همه گروه های سنی را داشته باشد.

«ما می توانیم» در خاطرات حاج عباس باقری به خوبی دیده می شود
بابک عابدین، رییس انجمن صنف چاپ و بسته بندی کشور درباره شخصیت حاج عباس باقری گفت: روحیه جهادی و اشاره مقام معظم رهبری به عبارت «ما می توانیم» در خاطرات حاج عباس باقری به خوبی دیده می شود.
وی افزود: مهمترین اصل در هر جامعه ای فرهنگ است و اگر فرهنگ را توسعه بدهیم، مسائل و مشکلات حل می شود.

نظر شما