شناسهٔ خبر: 36796345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

سلطانی فر: پاداش قهرمانان پارالمپیکی و المپیکی کاملا برابر پرداخت می شود

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - مسعود سلطانی فر با تبریک روز جهانی معلولین گفت: امیدوارم با اجرای دقیق قانون جامع حمایت از معلولین بتوانیم همه امکانات لازم برای حضور بهتر این عزیزان در جامعه را فراهم کنیم. 

به گزارش بانک ورزش و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در بسیاری از عرصه ها معلولین هیچ محدودیت و تفاوتی با افراد سالم ندارند و حتی تواناتر هستند. در هشت دوره مسابقات پارالمپیک ورزشکاران ما 266 مدال گرفتند که برگ زرینی در تاریخ ورزش کشور است. در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا با 132 مدال و یک پله صعود نسبت به جایگاه چهارمی دو دوره قبلی به مقام سوم رسیدیم. بسیار امیدواریم در پارالمپیک 2020 توکیو هم ورزشکاران ما درخشان ظاهر شوند و افتخار آفرینی های زیادی داشته باشند. 

سلطانی فر در پایان تاکید کرد: سال قبل دو سوم جوایزی که به ورزشکاران مدال آور دادیم مربوط به پارالمپیکی ها بود و پاداش ورزشکاران مدال آور معلول با افراد سالم کاملا برابر است. برای استفاده جانبازان و معلولین از اماکن و فضاهای ورزشی هیچ محدودیتی وجود ندارد و نباید هزینه ای دریافت شود. به معاونینم گفته ام از تمام اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات و ایجاد شرایط بهتر برای معلولین استفاده کنند.

نظر شما