شناسهٔ خبر: 36786398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر ثبت نام کردند

بوشهر- ایرنا- سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهرگفت:همزمان با سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵ نفر نام خود را در مراکز چهارگانه حوزه های انتخابیه این استان ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

خسرو دهقانی یکشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه حوزه دشتی و تنگستان امروز ثبت‌نامی نداشته است افزود: از این شمار ۹ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم، چهار نفر دشتستان و ۲ نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع افراد ثبت‌نام  شده ۱۴ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

دهقانی ادامه داد:جمع ثبت‌نام نهایی داوطلبان تا پایان روز سوم در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۴۷ نفر هستند که از این شمار ۴۱ نفر مرد و ۶ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: براین اساس تاکنون ۲۳ نفر در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، هشت نفر در کنگان، دیر، جم و عسلویه، ۶ نفر در حوزه دشتی و تنگستان  و ۱۰ نفر در دشتستان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: ۱۱ نفر از داوطلبان بین ۳۰ تا ۳۵سال، ۱۴ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، هفت نفر ۴۶ تا ۵۰ سال ، ۱۲ نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، ۲ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال و یک نفر ۵۶ تا ۶۰ سال سن دارند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ نفر از افراد ثبت نام شده دارای سابقه نمایندگی و ۱۰ نفر دارای سابقه داوطلبی در دوره‌های گذشته هستند.

دهقانی اضافه کرد: به لحاظ تحصیلات نیز ۳۶ نفر فوق لیسانس ،چهار نفر لیسانس، چهار نفر دکترا و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی گفت: به لحاظ گروه شغلی نیز ۲۳ نفر کارمند، پنج نفر فرهنگی، یک نفر پزشک، چهار نفر بازنشسته ،سه نفر شغل آزاد، یک نفر وکیل و بقیه نیز دارای سایر مشاغل هستند. 

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۳ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه های انتخابیه استان بوشهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل " بوشهر، گناوه و دیلم" با مرکزیت فرمانداری بوشهر، "دشتستان" با مرکزیت فرمانداری دشتستان، " دشتی و تنگستان" با مرکزیت فرمانداری دشتی، " کنگان، دیر، جم و عسلویه" با مرکزیت فرمانداری کنگان است. 

نظر شما