شناسهٔ خبر: 36740478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطر ماندن نیروهای آمریکایی

گورباچف درباره افغانستان هشدار داد

میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق درباره خطر باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان هشدار داد

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک‎؛ میخائیل گورباچف نخستین و تنها رهبر شوروی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: با ماندن نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، دنیا با مخاطره روبرو می‌شود.
وی در این مصاحبه درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گفت: «آن‌ها باید عقب نشینی کنند. این درس اصلی است. مثل یک کبریت است. به محض اینکه کبریت روشن شود، آتش گسترش می‌یابد. زمانی که کشور‌های بزرگ و پیشرو در این مناقشه بیشتر وارد شوند، آنگاه این مناقشه برای همه کشور‌ها خطرناک می‌شود.»
وی افزود: «سخنرانان و سیاستمداران و مردم درک می‌کنند که این جنگ سرد جدید نباید اتفاق بیفتد. این جنگ ممکن است به یک جنگ گرم ختم شود و این به معنای از بین رفتن کل تمدن ماست. نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد.»
<div id="video-display-embed-code_4234001"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2585438/4234001?width=350&height=250"></script></div>
باید از جنگ سرد جدید اجتناب کرد
میخایئل گورباچف، آخرین رییس جمهور شوروی سابق در گفتگو با سی ان ان گفت: باید از بروز جنگ سرد جدید جلوگیری کرد.
وی گفت: ”فکر می‌کنم باید از این امر اجتناب کرد. این خوب است که الان در سراسر جهان گفتگو وجود دارد و افراد با هم گفتگو می‌کنند، واکنش نشان می‌دهند، و این مهم‌ترین چیز است. سخنگویان و سیاستمداران و مردم می‌دانند که نباید اجازه داد جنگ سرد جدیدی بروز کند. چنین چیزی ممکن است به یک جنگ آتشین (شدید) تبدیل شود که می‌تواند به معنای ویرانی کل تمدن ما باشد. نباید اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.
 

نظر شما