شناسهٔ خبر: 36724900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرشاد مقیمی خبر داد؛

بومي‌سازي 9 پروژه مواد اوليه توليد با كاهش ارزبري 51. 17 ميليون يورو

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ایران خودرو به منظور تعمیق ساخت داخل و كاهش وابستگی، 9 پروژه فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید در سال جاری را به دست صنعت‌گران خلاق ایرانی بومی سازی كرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایكوپرس، مدیرعامل ایران‌خودرو در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل گفت:‌ با بومی سازی این 9 پروژه 51. 17 میلیون یورو كاهش ارزبری محقق شده است.
فرشاد مقیمی با اشاره به اینكه داخلی‌سازی منجربه رونق تولید می‌شود، خاطرنشان كرد:‌ 31  پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید، در سال‌های 98 و 99 در طرح جهاد خودكفایی ایران خودرو قرار دارد.
وی افزود: بومی‌سازی این 31 پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن 62 . 52  میلیون یورو كاهش ارزبری خواهد داشت.
مقیمی درخصوص پروژه‌های آینده این بخش گفت: 26 پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه با كاهش ارزبری 163 میلیون یورو در مرحله  امكان‌سنجی قرار دارد.
مدیرعامل ایران‌خودرو در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت اظهار كرد: ‌درمجموع سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، 85 قطعه از محصولات این خودروساز توسط 39 سازنده و با كاهش ارزبری سالانه 127 میلیون یورو بومی سازی می شود.
وی تصریح كرد: همچنین با همكاری 32 قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، 68 قطعه از میزهای اول و دوم به مرحله خودكفایی رسیده و تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی تاكیدكرد: مصمم هستیم براساس توانمندی‌های داخل كشور، محصولات مورد نیاز تا جایی كه امكان دارد در داخل تولید و تامین شود. برهمین اساس واردات برخی قطعات را هم كه براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف كرده ایم.

نظر شما