شناسهٔ خبر: 36706620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- شرکت دانش‌بنیان اصفهانی رتبه دوم آسیا را کسب کرد، مدیریت مصرف بنزین از رانت‌های آشکار و پنهان جلوگیری می‌کند و همراهی مردم بزرگترین نیاز حوزه درمان است از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

شرکت دانش‌بنیان بهین آب زنده‌رود مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به کسب رتبه دوم در مسابقه بین‌المللی جایزه انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا (ASPA Award) شد.

رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این شرکت دانش‌بنیان از سوی شهرک به دلیل برخورداری از شرایط و شاخص‌های لازم برای شرکت در مسابقه جایزه انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا، معرفی و موفق به کسب رتبه برتر شد.

مژگان یزدیان پور با بیان اینکه این جایزه در نشست سالانه انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا به شرکت‌های دانش‌بنیان برتر مستقر در پارک‌های علمی و فناوری این قاره اعطا می‌شود، افزود: تاکنون ۱۲ شرکت از اصفهان موفق به کسب این جایزه شدند.

مسکن ملی با توجه به نیاز شهرها ساخته شود

استاندار اصفهان گفت: ساخت مسکن‌های ملی در طرح اقدام ملی تامین مسکن باید با توجه به نیاز شهرها و آمار متقاضیان آن شهر باشد.

عباس رضایی در نشست شورای مسکن استان اصفهان افزود: اجرای طرح ملی مسکن، اقدام موثر و مثبتی از سوی دولت است و مسئولان باید در زمینه تسهیل این امر و شفاف‌سازی برای مردم بیشتر تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و برطرف کردن ابهام‌ها برای مردم بیان کرد: بازه قیمت تمام شده هر مترمربع از این مسکن‌ها در شهرهای مختلف به طور قطع متفاوت خواهد بود که باید به مردم و متقاضیان اعلام شود.

اقدامات ویژه‌ برای مقابله با افزایش آلودگی هوا در اصفهان آغاز شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تمهیدات و اقدامات ویژه‌ای برای کاهش انتشار آلاینده‌ها در هفته جاری درمرکز و شهرهای صنعتی این استان آغاز شده است.

منصور شیشه فروش افزود: شب گذشته جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان برگزار شد و در این نشست با توجه به پیش بینی هواشناسی تصمیماتی برای کاهش انتشار آلاینده‌ها گرفته شد.

 وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که کوره‌های پخت آجر به منظور کاهش انتشار آلاینده‌ها تا آخر هفته تعطیل شود و صنایع آلاینده فعالیت خود را کاهش دهند و  شهروندان هم باید نسبت به استفاده بیشتر از خودروهای همگانی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی اقدام کنند.

قیمت کالاها در استان اصفهان شبانه روزی رصد می‌شود

دبیر ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: نرخ کالاها در تمامی شهرستان‌های این استان ۲۴ ساعته رصد و با هرگونه افزایش بی مورد و خودسرانه قیمت برخورد می‌شود.

ایرج موفق افزود: تیم‌های بازرسی متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت ،تعزیرات حکومتی و سازمان‌های مربوطه با هرگونه تخلف گران فروشی به بهانه اصلاح قیمت بنزین مقابله خواهند کرد.

وی گفت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور در راستای اصلاح قیمت بنزین تا اطلاع ثانوی هیچ گونه افزایش قیمت در کالا و خدمات در بازار رخ نخواهد داد و از ۲۴ آبان امسال  به دستور استاندار اصفهان هر روز جلسه تنظیم بازار برگزار شده و گروه‌های بازرسی برای مقابله با افزایش قیمت فعال شدند.

۲۸ طرح آبخیزداری استان اصفهان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: ۲۸ طرح‌ آبخیزداری این استان دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

ابوطالب امینی افزود: طرح‌های عمده آبخیزداری در استان اصفهان  در ۱۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این خطه در دست اجراست و روی حدود ۴۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی تاثیر می‌گذارد.

وی عملیات آبخیزداری مانند ایجاد سیل بند، جنگلکاری، افزایش پوشش مرتع، حفاظت از منابع طبیعی، قرق عرصه‌ها و حدنگاری(کاداستر) را از جمله طرح‌های مورد اشاره برشمرد و گفت: تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کنترل هرزآب‌ها، کاهش فرسایش خاک، توسعه پوشش گیاهی و کنترل سیلاب‌ها مزایا و هدف اجرای آنهاست.

مدیریت مصرف بنزین از رانت‌های آشکار و پنهان جلوگیری می‌کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: بطور قطع شفاف سازی اقتصادی و اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین از رانت‌های آشکار و پنهان جلوگیری می‌کند.

مسعود گلشیرازی با بیان این که شفافیت اقتصادی را باید همواره به عنوان مبنای عمل خود قرار دهیم افزود: امروز در صورتی که قیمت سوخت واقعی نباشد، بخشی از آن در تبادلات ارزی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین یارانه غیرمستقیم و ناعادلانه در جامعه توزیع می‌شد و افرادی که سوخت بیشتری مصرف می‌کردند، بهره بیشتری هم می‌بردند و با اجرای این طرح، یارانه بطور مستقیم به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت و از قاچاق سوخت و افزایش بی‌رویه مصرف آن جلوگیری می‌شود.

کواکبیان: تا فساد در وطن کفن نشود این وطن، وطن نمی‌شود

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد اقتصادی در هر جناحی باشد باید با آن برخورد شود و تا فساد در وطن کفن نشود این وطن، وطن نمی‌شود.

مصطفی کواکبیان در کرسی هم‌اندیشی "نقش مجلس در آزادی‌های مدنی" در سالن شهید آوینی دانشگاه اصفهان افزود: فرد فاسد حتی پسر هر مسوولی یا روحانی باشد اگر به اموال بیت‌المال دست‌درازی کرد باید با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به حوادث هفته اخیر در کشور گفت: صدر صد اغتشاشات محکوم اما اعتراض‌های مردم به حق است و حق آزادی اجتماعات یکی از سه حق مردمی مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی است که در فصل سوم این قانون و در اصل ۲۷ بر آن تاکید شد و از جمله آزادی‌های مدنی ملت محسوب می‌شود.

حوزه فرهنگ اصفهان شرایط مطلوبی ندارد

رییس حوزه هنری اصفهان گفت: اکنون حوزه فرهنگ استان و کشور تاحدودی در شرایط مطلوبی قرار ندارد که این امر از یک سو بیانگر بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی مرتبط با انقلاب و از طرف دیگر نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و پرداختن به وضعیت موجود است.

مهدی احمدی‌فر افزود: متاسفانه نگاه کلی به فرهنگ جدی گرفته نشده است و با آنکه همه جا از بزه‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی می‌گویند اما کمترین بودجه به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شده است.

رییس حوزه هنری اصفهان یادآور شد: امروز حوزه هنری به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر دینی بوده و مجموعه‌ای فعال و پویاست که همواره در حال برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و تولید است.

گمرکات اصفهان موفق به کشف یک شبکه قاچاق سوخت شد

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین پرونده‌های تشکیل شده ماه گذشته این نهاد قاچاق سازمان یافته مربوط به سوخت است.

رسول کوهستانی پزوه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات این اداره‌کل ضمن تشریح پرونده قاچاق سازمان یافته سوخت بیان کرد: شرکتی به ظاهر تولیدی با اخذ مجوزهای قانونی از سال ۹۵ اقدام به صادرات مشتقات نفتی تحت عنوان هیدروکربن سبک و سنگین کرده بود.

براساس دستورالعمل اصلاح و بهبود فرآیندهای صادرات فرآورده‌ها و مشتقات نفتی که در اجرای ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرکات مجاز ابلاغ شد روند صادرات فرآورده‌های نفتی به این صورت است که ابتدا محصولات واحدهای تولید استانداردسازی و کدگذاری می‌شوند.

کاهش تصدی‌گری دولت اجتناب‌ناپذیر است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا جایی که ممکن است باید اختیارات دولت به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: اگر در ژاپن به‌جای چند وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد شاهد یک وزارتخانه هستیم به دلیل آن است که دولت تصدی‌گری ندارد و در حوزه سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر فعالیت می‌کند.

سعید زرندی در حاشیه دیدار با اعضای خانه صنعت و معدن اصفهان از آغاز فرایند اجرایی تفویض اختیارات به خانه صنعت و معدن از هفته آینده خبر داد و افزود: پیرو فعالیت‌هایی که در سال رونق تولید در وزارت صمت دنبال می‌شد اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و تفویض اختیارات به این بخش پیگیری شده است.

وی بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که کارهای جاری و تصدی‌گری دولت کم شود و لذا هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با خانه صنعت و معدن ایران منعقد شد و هفت فعالیت به این خانه تفویض اختیار شد.

هفت تن از عاملان اصلی اغتشاش‌های اخیر اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری هفت تن دیگر از لیدرها و عاملان اصلی اغتشاش‌های اخیر در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سردار "مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوءاستفاده وموج سواری بر اعتراضات مردم در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به تخریب و آتش زدن سازمان یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم کردند، روز گذشته  در  یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و پلیسی هفت نفر دیگر از این افراد در مخفیگاه های خود شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ فرمانده انتظامی استان اصفهان، تخریب و آتش زدن تعدادی بانک، ناوگان حمل و نقل شهری و پمپ بنزین، تخریب چراغ های راهنمایی و رانندگی و المان های شهری، مسدود کردن تعدادی از  خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و تحریک مردم به تجمعات غیر قانونی و اقدامات هنجارشکنانه را از جمله اتهامات متهمان دستگیر شده بیان کرد.

همراهی مردم بزرگترین نیاز حوزه درمان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگترین نیاز حوزه بهداشت و درمان در زمان حاضر مشارکت و همراهی مردم است.

سعید نمکی افزود: در زمان حاضر به دلیل افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر به همراهی مردم در تغییر روش زندگی، تحرک منظم و خودداری از مصرف نمک و چربی‌ها نیاز داریم که می‌تواند در کاهش آمار ابتلا موثر باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بحث خودمراقبتی از سوی مردم بیان کرد: هر خانه یک پایگاه سلامت از جمله طرح‌های جدید وزارت بهداشت است که در این راستا به اجرا درمی‌آید.

استاندار اصفهان: مدیران باید برای جذب منابع بودجه ۹۹ تلاش کنند

استاندار اصفهان گفت: مدیران استان در خصوص جذب منابع بودجه‌ای سال ۹۹ فارغ از دیدگاه اداری و با تلاش جهادی و بسیجی تلاش کنند.

عباس رضایی در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: مدیران استان ارتباط تنگاتنگی با  وزارت و سازمان مرکزی خود داشته باشند.

وی اظهار کرد: نشست امروز به منظور آشنایی مدیران استان با پیشنویس بودجه سال آینده است تا از این طریق مدیران استان ضمن آشنایی با ویژگی‌ها و ابعاد مختلف آن تمهیدات لازم جهت احقاق حقوق مردم فهمیم استان اصفهان  بر اساس واقعیت‌های موجود داشته باشند.

قشرهای آسیب‌پذیر از حمایت معیشتی دولت بهره‌مند می‌شوند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نگاه اصلی دولت توجه به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه است، گفت: به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهیم که افراد واجد شرایط از یارانه معیشتی بهره‌مند خواهد شد.

میرهادی قره سید رومیانی در جمع خبرنگاران تشریح کرد: اعتراض افرادی که یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته، در حال بررسی کارشناسی و فنی است که نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید سرزده معاون اول رییس جمهوری از این ستاد به دلیل اهمیت موضوع افزود: بررسی شمول یارانه معیشتی کاری فنی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام بوده و مردم باید به خادمان خود در این وزارتخانه اعتماد داشته باشند.

برخی از مقاطع ابتدایی اصفهان و ۱۱ شهر استان روز شنبه تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مهدهای کودک‌، پیش‌دبستانی‌ها و کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی اصفهان و ۱۱ شهرستان دیگر استان در روز شنبه به‌ دلیل استمرار آلودگی هوا خبر داد.

منصور شیشه‌فروش با اشاره به استمرار آلودگی هوا افزود: فردا نهم آذر مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، کلاس‌های پایه اول و دوم دبستان در نواحی ششگانه شهر اصفهان و شهرستان‌های زرین‌شهر، فولادشهر، باغبهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، بُرخوار، مبارکه و سجزی تعطیل خواهد بود.

بنا بر اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوا تا عصر امروز عدد ۱۶۱ را نشان می‌دهد که بیانگر وضعیت بسیار ناسالم هوای اصفهان و شهرستان‌های صنعتی دیگر برای عموم است.

امام جمعه موقت اصفهان: فتنه دشمن با بیداری و تدبیر مردم خنثی شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با بیداری، بصیرت و تدبیر، فتنه و نقشه شوم دشمنان نظام اسلامی را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در نمازجمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم همیشه در صحنه این استان در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار افزود: حضور آگاهانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره موجب شکست دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی شده است.

وی اظهارداشت: دشمن از ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برپایی آشوب و بلوا در کشور ما انجام داده بود و آموزش‌ها و هزینه‌های زیادی هم در این زمینه انجام داده بود.

نظر شما