شناسهٔ خبر: 36637150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار از انتخابات 2020 آمریکا؛

حمایت نامزدهای دموکرات آمریکا از اغتشاشات ایران/ وعده نامزدهای دموکرات: عربستان را به کشوری مطرود تبدیل می‌کنیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-میشل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک ، این هفته از آغاز رسمی کمپین انتخاباتی خود با بودجه تبلیغاتی 30 میلیون دلاری خبر داد و هدف خود را چنین اعلام کرد که برای انتخابات نامزد شده ام تا دونالد ترامپ را شکست دهم و آمریکا را دوباره بسازم.
بلومبرگ 77 ساله که تجربه سه دوره شهرداری شهر نیویورک را در کارنامه داشته و صاحب رسانه در آمریکا و از ثروتمندان بزرگ جهان است، درحالی دیرهنگام خود را وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کرد که دونالد ترامپ رقیب اصلی دموکرات‌ها در این انتخابات، تلاطم‌های سیاسی - اقتصادی بسیاری در داخل و خارج از آمریکا را ایجاد کرده و با شعار «اول آمریکا»، در سطح بین‌الملل بحران‌آفرین شده و اکنون نیز با موضوع استیضاح در مجلس نمایندگان دست به گریبان است.

«مایکل‌بلومبرگ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شد
میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.
به گزارش سی‌ان‌ان، منابع رسمی در آمریکا امروز یکشنبه اعلام کردند که مایکل بلومبرگ میلیاردر آمریکا و شهردار سابق نیویورک به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات را اعلام کرد.
این میلیاردر 77 ساله از ایالت آلاباما نام خودش را به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت شد.
به نوشته نیویورک تایمز، بلومبرگ پیش از این هم تصمیم داشت وارد کارزار انتخابات 2020 شود ولی از این تصمیم انصراف داده بود.

حمایت نامزدهای دموکرات آمریکا از اغتشاشات ایران

اغلب نامزدهای حزب دموکرات برای انتخاباتی 2020، در اظهارات جدید خود بار دیگر از اغتشاشات اخیر ایران حمایت کرده اند.
 نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی همچون توئیتر به حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران پرداختند.
 الیزابت وارن، از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 در توییتر خود مدعی است: ایرانی ها به خیابانها آمده‌اند تا به فساد و اقتدارگرایی اعتراض کنند. این نبردی است که در نهایت باید توسط مردم ایران انجام شود و در آن پیروز شوند، اما ما از خواست آنها برای عزت، آزادی در برقراری ارتباط با جهان و همچنین حق تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم.
خولیان کاسترو یکی دیگر از نامزد دموکرات در توییتر مدعی شده است: خشونت علیه مردم شجاع ایران که علیه حکومت خود دست به اعتراض زده‌اند، غیرقابل قبول است. قطع عمدی اینترنت توسط حکومت ایران باید کاملا برداشته شود و حق (مردم) برای تظاهرات محترم شمرده شود. ایرانی- آمریکایی ها باید بتوانند با بستگان خود در( داخل ایران) ارتباط داشته باشند.
پیت بوتاجیچ، دیگر نامزد حزب دموکرات نیز در توییتر خود مدعی شده است: من شجاعت معترضان ایرانی را تحسین می کنم و در کنار آنها ایستاده ام، کسانی که یک بار دیگر برای مطالبه تغییر قیام کرده‌اند. دولت ایران باید به جای توسل به خشونت و سانسور برای سرکوب اعتراضات، برای بهبود زندگی شهروندان خود اقدام کند.
سناتور کاملا هریس، از نامزدهای دموکرات‌ها در توییتر مدعی شده است: حکومت ایران به جای کشتن شهروندان خود، نقض حقوق، خاموش کردن اینترنت و بی ثبات کردن منطقه، باید به مردم خود گوش فرا دهد و امور را اصلاح کند. من در کنار مردم شجاع ایران ایستاده‌ام.
سناتور «برنی ساندرز» دیگر سناتور و نامزد دموکرات انتخابات هم در حمایت از اغتشاشات ایران طی پیامی توئیتری نوشت: همه مردم حق اعتراض برای رسیدن به یک آینده بهتر را دارند. من از دولت ایران می‌خواهم به قطع اینترنت و اعمال خشونت علیه معترضان پایان دهد».
در میان نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تا کنون «جو بایدن» در مورد اغتشاشات ایران موضع گیری نکرده است.

«بوتیجاج» پیشتاز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

نتایج یک نظرسنجی جدید در آیووا نشان می دهد که شهردار 37 ساله ایندیانا توانسته، گوی سبقت را از رقیبان بلندآوازه دموکرات خود برباید.
به گزارش یاهونیوز، در این نظرسنجی که توسط دانشگاه مانموث در ایالت ایووا انجام شده «پیت بوتیجاج» شهردار ایندیانا توانسته از افرادی همچون جو بایدن و الیزابت وارن پیشی بگیرد.
نتیجه نظرسنجی در ایالت آیووا به لحاظ ویژگی هایی که این ایالت دارد حائز اهمیت است.
بر اساس نتایج نظرسنجی گزینه نخست 22 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای ریاست جمهوری پیت بوتیجاج بوده است.
بر همین اساس جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با کسب 19 درصد رتبه دوم را در این نظرسنجی داشته و الیزابت وارن هم با کسب 18 درصد آرا، جایگاه سوم را در میان نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 کسب کرده است.
میزان آرای کسب شده توسط سناتور برنی ساندرز در نظرسنجی جدید ایالت آیووا نیز 13 درصد بوده است.
پیشی گرفتن بوتیجاج از سایر نامزدهای حزب دموکرات در ایالت آیووا در حالی رخ می دهد که در نظرسنجی ماه آگوست در این ایالت، فقط هشت درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته بودند که بوتیجاج گزینه نخست آنها برای رای دادن است.

 وعده دموکرات‌ها برای بازنگری جدی در روابط واشنگتن با ریاض

دموکرات‌های آمریکا وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در روابط واشنگتن با عربستان سعودی به طور جدی بازنگری خواهند کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برخی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در تازه ترین مناظره خود وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات، در روابط کاخ سفید با ریاض بازنگری و تجدیدنظر خواهند کرد.
جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات وعده داده است تا ضمن بازنگری در روابط واشنگتن با ریاض، رژیم عربستان سعودی را یک رژیم منفور توصیف کند.
این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکنون در برابر فشارهای کنگره برای مجازات ریاض به خاطر مسائلی که موجب خشم و نگرانی نمایندگان شده، مقاومت کرده است و در مقابل روابط خود با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را تقویت کرده است.
نمایندگان هر دو حزب سیاسی آمریکا از زمان قتل هولناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، به شدت نسبت به رفتارهای مقام‌های سعودی خشمگین شده‌اند.
نمایندگان آمریکایی همچنین به شدت از عمیق شدن بحران انسانی در یمن به خاطر تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.
کنگره آمریکا در واکنش به این اقدام، قطعنامه‌هایی را با هدف پایان دادن حمایت واشنگتن از تجاوز عربستان سعودی به یمن تصویب کرده و بسته مربوط به فروش تسلیحات نظامی ضروری به ریاض از سوی دولت ترامپ را به حالت تعلیق درآورده‌اند. ولی ترامپ این قطعنامه‌ها را وتو کرده و در برابر فشارهای شدید نمایندگان کنگره برای مجازات عربستان سعودی، مقاومت می‌کند.
ترامپ مدعی است که برای مقابله با ایران در منطقه به همکاری و اتحاد با ریاض نیاز دارد. ترامپ همچنین معتقد است که قطع روابط با ریاض به ضرر شرکت‌های تسلیحاتی آمریکا خواهد بود.

 وعده نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا:عربستان را به کشوری مطرود تبدیل می‌کنیم

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از ایجاد چرخش شدید در روابط با ریاض در صورت پیروزی در انتخابات سخن می‌گویند.
به گزارش القدس العربی، انتظار می‌رود که در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا، روابط واشنگتن- ریاض با چرخش شدیدی همراه باشد.
در تازه ترین بحث دموکرات‌ها، بسیاری از نامزدهای دموکرات آمریکا خواستار تجدید نظر در روابط با ریاض شده‌اند، از جمله «جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری سابق این کشور که وعده داده عربستان را به کشوری مطرود تبدیل کند.
این نوع تحول با عربستان سعودی پس از آن ایجاد شده است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل فشارهای کنگره برای مجازات ریاض در مسائلی که خشم قانونگذاران را به دنبال داشته، مقاومت کرده است و به جای آن گزینه توجه و رویکرد مثبت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را انتخاب کرده است.  
«اندره میلر»، مدیر سیاسی طرح دموکراسی در خاورمیانه گفت که پرسش اصلی در اینجا میزان اهمیت این تغییر است.
میلر در گفت‌وگو با نشریه اینترنتی «هیل» نزدیک به کنگره گفت: «مهم است که بدانیم این بحث و بررسی درباره عربستان سعودی از طریق انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها نشانه وجود یک مشکل حقیقی برای عربستان سعودی و بن سلمان است».
وی در ادامه گفت:‌ «برای سعودی‌ها تعامل با دولت‌های آینده امریکا غیر از ترامپ سخت است».
قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا پس از قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول در سال سال 2018 از عربستان خشمگین هستند.
در حال حاضر ناامیدی روزافزونی در واشنگتن نسبت به ریاض همزمان با افزایش کشتار و ویرانی جنگ در یمن به سرکردگی آل سعود وجود دارد.
کنگره در پاسخ به این شرایط، قوانینی را برای پایان حمایت آمریکا از حمله عربستان در یمن و منع معاملات تسلیحاتی صادر کرد که ترامپ با آنها موافقت کرده است.

نظر شما