شناسهٔ خبر: 36602215 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روایت میدانی نشریه دانشجویی دانشگاه تهران از اتفاقات اخیر این دانشگاه؛

وقتی درب‌های دانشگاه تهران را بازگذاشتند! +دانلود

در خصوص این وقایع سوالاتی مطرح است که مهمترین سوال نگارنده که در تمام طول اتفاقات در میان آشوبگران حضور داشته و مستقیما حواث را دیده اینست که با توجه به اینکه بازرسی و حراست دانشگاه از تک تک دانشجویان کارت دانشجویی برای ورود میخواست، چطور و به چه شکلی، عناصر آشوبگر از دیگر دانشگاه ها وارد پردیس مرکزی شدند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی روزی است که آتش اغتشاشات فروکش کرده، اینترنت ها وصل شده و فضای آرامی در محیط اجتماعی و دانشگاه ها برقرار است؛ اما بازخوانی اتفاقات اخیر قطعا حالا حالاها مورد توجه و تحلیل خواهد بود. دانشگاه تهران یکی از محل هایی بود که طی دو روز با حواشی زیادی همراه بود که حواشی خاص خود را داشت.

بیشتر بخوانید
اعتراض دانشجویان به عملکرد منفی دولت/ چپ‌ها تنها ماندند

بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران به همین بهانه در شماره جدید نشریه خود روایت تازه از اتفاقات اخیر این دانشگاه منتشر کرده است؛ در بخشی از این این ویژه نامه آمده است: "همزمان با تاریکی هوا شعارها رنگ و بوی دیگری به خود میگرفت و شدت شعارها به صورت برنامه ریزی شده تندتر میشد تا جایی که چهره واقعی خود را نشان دادند و مستقیما اصل نظام را نشانه گرفتند. نهایتا با متفرق شدن تماشاچیان و دانشجویانی که از روی کنجکاوی برای دیدن این تجمع جمع شده بودند نهایتا از تعداد تجمع کنندگان کاسته شد و هسته ی اصلی اغتشاشات که شاید تعداد آنها نهایت به پانزده نفر می رسید وقتی که دیدند دیگر به تنهایی توانایی اخلال بیشتر در نظم دانشگاه و خیابان را ندارند برای فردای همان شب یعنی روز بیست و هفتم فراخوان دادند. اما در خصوص این وقایع سوالاتی مطرح است که مهمترین سوال نگارنده که در تمام طول اتفاقات در میان آشوبگران حضور داشته و مستقیما حواث را دیده اینست که با توجه به اینکه بازرسی و حراست دانشگاه از تک تک دانشجویان کارت دانشجویی برای ورود میخواست، چطور و به چه شکلی، عناصر آشوبگر از دیگر دانشگاه ها وارد پردیس مرکزی شدند؟ حتی یکی از لیدرهای تولید کننده شعار در بین آشوبگران فردی بود که نه تنها دانشگاه تهرانی نبود بلکه حتی دانشجو هم نبود! این فرد حتی به علت خروج سریع از دانشگاه حتی دستگیر هم نشد که پاسخگوی تهیج دانشجویان باشد. به غیر از این فرد افراد دیگری که میدانیم قطعا تماشاچی نبودند و به نیات دیگری وارد درگیری ها شده بودند نیز میشناسیم...

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

نظر شما