شناسهٔ خبر: 36596141 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش یک استاد دانشگاه به افزایش قیمت بنزین

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد مازندران گفت: دولت باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین را به‌صورت مستمر به حساب مردم و به خصوص واجدان شرایط واریز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالرضا بابایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد مازندران با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان مازندران در غرفه خبرگزاری فارس حضور یافت.

وی با اشاره به تصمیم سران سه قوه در خصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: در اجرای این طرح از دولت انتظار می‌رفت نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از روزهای قبل اقدام می‌کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد مازندران افزود: چنین تغییراتی را از گذشته در کشور داشتیم اما تفاوت این بوده که در گذشته آگاه‌سازی صورت می‌گرفته اما دولت در زمینه افزایش قیمت بنزین آگاه‌سازی نکرده است.

بابایی با بیان اینکه در اجرای این برنامه مهم باید مسؤولان، رسانه‌ها و دانشگاهیان مطلع بودند و به آگاه‌سازی آن در جامعه می‌پرداختند، خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی بنزین نخستین مرتبه در دولت نهم با موفقیت انجام شده بود که در آن زمان دولت با کمک رسانه‌ها و دانشگاهیان در این زمینه فرهنگ‌سازی کرده بود که خوب هم جواب داده بود و بهتر بود از تجربه گذشته استفاده می‌شد.

وی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اجرای این برنامه مهم باید مشخص شود که در مقام اجرا با چه کیفیتی قرار است عملیاتی شود و صاحبنظران جامعه در آن به بررسی بپردازند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد مازندران با تاکید بر اینکه دولت باید مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین را به‌صورت مستمر به حساب مردم و به خصوص نیازمندان واریز کند، گفت: دولت باید به‌طور دقیق بر بازار نظارت داشته باشد تا قیمت کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین افزایش نداشته باشد.

نظر شما